طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار پس از انتخابات

علی طباطبایی کارشناس بازارهای مالی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل:









پیش بینی قیمت دلار پس از انتخابات سراسری برای علاقمندان به سرمایه گذاری در بازار ارز به معما تبدیل شده است. علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی معتقد است که روند قیمت دلار پس از انتخابات افزایش خواهد یافت.


به گزارش ایران تحلیل، دلار روز دوشنبه در حالی به سقف قیمتی ۲۳ روز گذشته رسید که سیگنال سیاست گذاری خاصی به بازار نیامد و حتی سردی هوا مانع از حضور فیزیکی برخی خرده فروشان در بازار ارز شد. با این وجود فشار تقاضا به بازار ارز روند صعودی داد.

روند صعودی دلار قابل پیش بینی بود

اگرچه سیاستمداران از ابتدای سال برای مهار قیمت دلار و ایجاد ثبات در بازارهای مالی تلاش کردند، اما اقتصاددانان با تکیه بر مولفه های اقتصادی همواره بر فشرده سازی فنر اسکناس های آمریکایی توسط بانک مرکزی تاکید داشتند. درباره اکران بهار امسال در روزهای پایانی سال هشدار داده بودند.

در همین رابطه علی طباطبایی که بارها بر نقش تورم در بازار ارز تاکید کرده است، درباره روند افزایشی قیمت دلار به ایران تحلیل گفت: با توجه به مولفه های اقتصادی و مشکل تورم و افزایش تقاضا. در واردات در ماه های پایانی سال، روند افزایش قیمت دلار قابل پیش بینی بود.

وی در خصوص توسعه قیمت دلار تا پایان سال گفت: به نظر می رسد محدوده قیمتی فعلی با تلرانس دو تا سه هزار تومانی این اسکناس ثابت باشد.لازم به ذکر است که بهترین ها اتفاقاتی که می تواند موقتاً موج صعودی دلار را سرکوب کند، قبلاً رخ داده است. بنابراین اخبار جدید نمی تواند بازدارنده قوی برای کاهش قیمت این اسکناس باشد.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا