طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار یک بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در ابتدای هفته جدید افت بسیار محدودی را ثبت کرد و در محدوده ۵۳ هزار تومان باقی ماند. به گفته دلالان، بازار ارز به دلیل کمبود بودجه در آخرین روز ماه در رکود است. برخی نیز بر این باورند که این حرکت دردناک نشان دهنده وقفه ای برای شروع روند صعودی دلار است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در آخرین روز است دی با افت ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی در کانال جدید باقی ماند و با قیمت ۵۳ هزار و ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان معامله شد.

در نیمه دوم هفته گذشته خبر حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها در کشورهای همسایه باعث جهش بازارهای مالی شد. برخی از معامله گران کاهش قیمت دلار در روز شنبه را نشانه کمرنگ شدن تاثیر اخبار سیاسی می دانند و برخی دیگر روزهای پایانی ماه را دلیل کاهش نقدینگی و کاهش محدود تقاضا می دانند. دلار اما بررسی بازار ارز در روز شنبه نشان می دهد که کاهش تقاضا باعث شده است که قیمت اسکناس آمریکا آسیب ببیند.

بازده ۷.۳ درصدی قیمت دلار در ماه

باید گفت که از ۳۰ آذر تا ۳۰ مورد دی، اسکناس دلار بازدهی مثبت ۷.۳۰ درصدی داشت. این اسکناس در مدت مشابه ماه گذشته با قیمت ۵۰ هزار تومان معامله شد و ماه گذشته در کانال ۵۱ هزار تومان بین ۵۱ هزار و ۳۰۰ تا ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان در نوسان بود. این منطقه هفته گذشته مورد تخریب قرار گرفت.

دلار طی یک ماه گذشته ۳۶۵۰ تومان افزایش داشته است.

آیا دلار صعودی است؟

کارشناسان می گویند در بلندمدت قیمت دلار تابعی از نقدینگی و تورم است. آنها معتقدند بازارساز توانایی کنترل بازار را در کوتاه مدت با تحویل یا عدم تحویل دارد. اما در بلندمدت نرخ ارز تابع نقدینگی و تورم است و باید کسری بودجه عملیاتی سال جاری را نیز به عوامل فوق اضافه کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا