طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار ۲۷ مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در هفته چهارم مرداد با افت ۲۳۰۰ تومانی و بازدهی منفی بسته شد. تاخیر در پاسخ ایران به اسرائیل و تامین نقدینگی از بازارهای مالی، پارامترهای اصلی تثبیت قیمت دلار در منطقه خاکستری بود. کارشناسان اقتصادی برای روزهای باقی مانده مرداد مگر اینکه سیگنال منفی رخ دهد، آنها پیش بینی می کنند که قیمت در محدوده فعلی باقی می ماند.





به گزارش افق میهن،

نرخ دلار در هفته گذشته با بازدهی منفی ۳.۷۵ درصدی به کار خود پایان داد. در آخرین روز معاملاتی هفته، اسکناس دلار با کاهش ۵۰۰ تومانی به کانال هشتم کریدور ۵ سقوط کرد اما در ادامه رشد تقاضا باعث بازگشت قیمت دلار به کانال آخر کریدور ۵ شد. اسکناس دلار در آخرین معامله در روز پنجشنبه ۲۵ مرداد در نیمه پایین کانال نهم از کریدور ۵ بسته شد.

معامله گران بر این باورند که آرامش بازار ارز در روزهای اخیر منوط به ثبات در منطقه خاورمیانه است. به نظر می رسد عرضه و تقاضا در هفته چهارم در حال توسعه است مرداد در تعادل بود و بازار از التهاب چند هفته گذشته فارغ بود.

پیش بینی قیمت دلار

موضوع تاخیر در واکنش ایران به حمله تروریستی اسرائیل در تهران، از سرگیری مذاکرات آتش بس بین حماس و اسرائیل، ثبت پیش فروش خودروها و مسدود شدن وجوه مردم در حساب های نیابتی و همچنین امید روزافزون. احیای برجام با توجه به ترکیب کابینه دولت چهاردهم می تواند به عنوان سیگنال ورودی اصلی بازارهای مالی در هفته چهارم تلقی شود. مرداد می دانست

کارشناسان اقتصادی برای روزهای باقی مانده مرداد اگر سیگنال منفی به بازارها ارسال نشود، پیش بینی می کنند دلار در محدوده قیمتی فعلی باقی بماند. آنها معتقدند اگر اخبار مثبتی مانند آتش بس در غزه در هفته آینده به بازارها برسد، روند قیمت دلار به سمت کانال های پایین کریدور پنجم حرکت خواهد کرد.

تحلیلگران بازار، نیمه کانال هشتم کریدور پنجم را کف قیمت دلار و سقف قیمتی این اسکناس را کانال اولیه کریدور ششم می دانند. آنها معتقدند که بازار بدون توجه به اینکه در کدام جهت حرکت می کند، سقوط یا افزایش خواهد یافت.

تتر و دلار پشت سر هم ایستادند

پوند انگلیس با قیمت ۷۵ هزار و ۶۸۰ تومان معامله شد و ۴۵۰ تومان کاهش یافت. قیمت یورو ۶۴ هزار و ۹۱۰ تومان نسبت به روز چهارشنبه ۳۰۰ تومان ارزان شد.

لازم به ذکر است اسکناس دلار روز پنجشنبه ۴۹ هزار و ۵۳ تومان و حواله دلار ۴۵ و ۳ تومان فروخته شد و قیمت نسبت به روز گذشته تغییری نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا