طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار ۲۸ مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






نرخ دلار در ابتدای معاملات اولین روز هفته با افت بیش از هزار تومانی در کریدور پنجم یک کانال کاهش یافت و کف حمایتی پیش بینی شده توسط اقتصاددانان را از دست داد. گفته می شود روند کاهشی قیمت دلار با احتمال توافق فلسطین و اسرائیل به وجود آمد. اگرچه دلار در برابر طلا در بازار جهانی ضعیف شده است. معامله گران ورود سیگنال مطلوب به بازارهای مالی را معادل خروج اسکناس دلار در کریدور پنجم می دانند.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در آغاز معاملات اولین روز هفته بیش از هزار تومان کاهش یافت و کانالی در کریدور پنجم کاهش یافت. این نت روز شنبه با ریتم نزولی منطقه حمایتی را از دست داد و در اولین گام های کانال هشتم کریدور ۵ معامله شد.

بررسی بازار ارز نشان می دهد که تجار به موضوع آتش بس در منطقه خاورمیانه توجه دارند و مذاکرات دو روز پایانی هفته گذشته را زیر نظر داشتند. آنها کاهش قیمت این اسکناس را متاثر از سیگنال های ذکر شده می دانند و فرض می کنند در صورت رسیدن اخبار مثبت به بازار ارز، قیمت دلار هزار تومان دیگر کاهش می یابد.

پیش بینی قیمت دلار

لازم به ذکر است که نمایندگان کشورهای درگیر در مذاکرات آتش بس در نوار غزه پنجشنبه و جمعه گذشته در دوحه دیدار کردند. یک مقام آمریکایی مطلع از مذاکرات، نتایج آن دور از مذاکرات را “سازنده” توصیف کرد، اما مذاکره کنندگان حماس موضوعات مطرح شده در آن مذاکرات را تکراری توصیف کردند. قرار است این مذاکرات هفته آینده در قاهره از سر گرفته شود.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که امیدوار است در صورت پیروزی در انتخابات، ایالات متحده روابط دوستانه خود را با ایران توسعه دهد. این موضوع تا حدودی نگرانی ها در مورد پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا را کاهش می دهد.

به نظر می رسد پس از شکست اولین جبهه حمایتی در بازار ارز، در صورت ثبات شرایط سیاسی، قیمت دلار دستخوش نوسانات محدودی شود. تحلیلگران بازار فارکس حمایت بعدی از این یادداشت را حرکت نهایی کانال هفتم از کریدور پنجم می دانند.

قیمت تتر بالاتر از دلار بود

پوند انگلیس با قیمت ۷۵ هزار و ۲۷۰ تومان معامله شد و ۸۰۰ تومان کاهش یافت. قیمت یورو نیز ۶۴ هزار و ۱۷۰ تومان بود و ۱۱۰۰ تومان کاهش را به ثبت رساند.

لازم به ذکر است روز شنبه اسکناس دلار ۴۹ هزار و ۶۱ تومان و حواله دلار ۴۵ هزار تومان ۹۳ فروخته شد و نسبت به آخرین معامله هفته گذشته ۹۰ تومان گران شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا