طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار ۲ بهمن 1402

به گزارش افق میهن:






امروز قیمت دلار با نوسان محدود ۱۰۰ تومانی افزایش یافت. صرافی بازارساز، تشدید درگیری های منطقه ای و ترور پنج مستشار نظامی ایرانی توسط اسرائیل در سوریه را مختل کرد و باعث شد که دلار در نیمه بالای کانال ۵۳ هزار تومانی حرکت کند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار آغاز می شود بهمن افزایش حرکات محدود. شروع بحران های منطقه ای با حضور مستقیم ایران در درگیری ها از هفته گذشته آغاز شده و سوخت کافی برای گرم شدن بازار ارز را فراهم کرده است. در آخرین معامله امروز دلار با قیمت ۵۳ هزار و ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان معامله می شد.

افزایش ارزش دلار در حالی رخ داد که ریسک های منطقه ای افزایش یافت و روز شنبه، زمانی که معامله گران فکر می کردند تنش های سیاسی کاهش یافته است، کشتن پنج مشاور نظامی ایرانی توسط اسرائیل در دمشق سیگنال های منفی را به بازار فرستاد.

تقاضا برای دلار در حال افزایش است

معامله‌گران می‌گویند سیاست‌گذار تلاش می‌کند قیمت دلار را با ارز در کانال ۵۳ هزار تومانی نگه دارد، اما افزایش ریسک‌های منطقه‌ای موج جدیدی از تقاضا را وارد بازار می‌کند.

سیاستمداران در اولین روز بهمن ماه توانستند از طریق مبادلات ارزی از افزایش بیشتر قیمت دلار جلوگیری کنند. اما بررسی های خبرنگار افق میهن از بازار ارز حکایت از معاملات دلاری ۵۴ هزار تومانی و بیشتر دارد. معامله گران بر این باورند که همچنان خرید دلار با قیمتی بالاتر از سطح فعلی سودآور است.

پایین آمدن دلار در محدوده قیمتی بالاتر

تحلیلگران اقتصادی منطقه ۵۲ هزار تومانی را کف حمایتی قیمت دلار می دانند و حد مقاومت این اسکناس را در مناطق ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومانی می دانند. آنها فرض می کنند دلار تا پایان سال در محدوده های ذکر شده نوسان داشته باشد اما در سال آینده سقف قیمت ۶۰ هزار تومان را می شکند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا