طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار ۷ مرداد 1403 / تعطیلی بانک‌ ها دلار را آچمز کرد

به گزارش افق میهن:



زمزمه ادامه تعطیلات در بازار ارز شدت گرفت



قیمت دلار در روز اول هفته دوم مرداد شروع ضعیف هفته را با نوسانات محدود پشت سر گذاشت. در حالی که ساعات کار بانک ها به دلیل گرما تا ساعت ۱۰ اعلام شده بود و بازار ارز تا ساعت ۱۱ بازگشایی نشد، این مشکل معاملات بازار ارز را محدود به معاملات پشت خطی کرد.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در ابتدای بازار ارز در اولین روز هفته تحت تاثیر تغییر ساعت کار بانک ها و ادارات دولتی به دلیل افت تقاضا دوباره جهش کرد. این اسکناس در میانه کانال هفتم کریدور پنجم با نوسانات ۵۰ تا ۱۵۰ تومانی معامله شد و بازار چندان عمیق نبود.

لازم به ذکر است گرمای هوای پایتخت مانند روزهای تعطیل معاملات پشت خطی را فعال کرد و با وجود تعطیلی بانک ها و صرافی ها در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه صرافی توسط تجار، دلالان و خرده فروشان انجام شد. روی فردوسی- مکان.

در بازار ارز چطور؟

یکی از فعالان بازار ارز به خبرنگار گفت افق میهن وی گفت: برخی از مبادلاتی که باز بودند نیز با اخطار بسته شدند. به گفته فعالان بازار ارز، معاملات روز شنبه با محدودیت مواجه شد و تعطیلی بانک ها عملا هرگونه معامله را غیرممکن کرد.

در حالی که بازار ارز روز شنبه نیمه تعطیل بود، خبر تعطیلی روز یکشنبه هفتم اعلام شد مرداد با توجه به ادامه گرمای شدید و بی سابقه در کشور، با هدف حفظ سلامت شهروندان و کنترل مصرف انرژی، گمانه زنی ها و شایعاتی مبنی بر تعطیلی ده روزه کشور به دلیل ناتوانی در تولید برق در کشور به گوش می رسد. کشور در میان تجار تقویت شد.

برخی تحلیلگران اقتصادی تاکید می کنند که عدم تعادل برق در کشور به جایی رسیده است که مشکل برق در کشور با تعطیلی تاسیسات تولیدی حل نمی شود، بلکه تنها با تعطیلی کشور و کاهش مصرف می توان مشکل برق را در کشور حل کرد.

تتر ۵۸۶۰۰ تومان شد

قیمت درهم روز شنبه با افزایش ۱۱۰ تومانی ۱۵۹۶۰ تومان معامله شد. قیمت تتر با ۳۰۰ تومان کاهش روی ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت.

پوند انگلیس با افت ۲۰۰ تومانی به قیمت ۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. قیمت یورو ۶۳ هزار و ۸۸۰ تومان و ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

لازم به ذکر است روز شنبه اسکناس دلار به مبلغ ۴۸ هزار و ۶۸ تومان و حواله دلاری ۴۴ هزار و ۹۷ تومان نیز عرضه شد. قیمت اسکناس بیش از ۵۰۰ تومان افزایش یافت و حواله دلاری با ۵۰ تومان اضافه عرضه شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا