طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار ۸ مرداد 1403

به گزارش افق میهن:



افزایش ۱۲۸ درصدی قیمت دلار در ۳ سال!



قیمت دلار روز یکشنبه در حالی ۴۰۰ تومان افزایش یافت که کشور به دلیل مشکلات تامین برق و گرما تعطیل بود. همزمان با نوسانات بازار ارز در دو روز گذشته، مراسم تحلیف مسعود مزکیان به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور کشور روز یکشنبه برگزار شد و مزیکیان در آخرین گام های کریدور ششم دلار را دریافت کرد. افق میهن به بررسی قیمت دلار در سه سال ریاست جمهوری پرداخت.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در روز دوم هفته دوم مرداد و در آخرین سطوح کانال هشتم از کریدور پنجم با ۴۰۰ تومان افزایش مجدد وارد بازار شد. معاملات در بازار ارز با وجود تعطیلی صرافی ها چندان موفقیت آمیز نبود و تنها تعداد معدودی از معامله گران فعالیت محدودی داشتند. معاملات بازار ارز در چارچوب معاملات پشت سر هم انجام می شد و بیشتر معاملات این بازار بین خود فعالان بازار ارز صورت می گرفت. در همین حال بازار معاملات پشت خط داغ بود.

در عرض سه سال دلار ۳۳ هزار تومان گران شد

یکشنبه هفتم مرداد مراسم تحلیف مسعود مزیکیان به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور برگزار شد. رئیس جمهور منتخب در مرحله هشتم کانال هشتم کریدور پنجم دلار دریافت کرد. تحلیل قیمت دلار توسط خبرنگار افق میهن در سه سال ریاست جمهوری رئیس جمهور حاکی از رشد ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومانی و افزایش ۱۲۸.۷۹ درصدی بازدهی اسکناس دلار است. این اسکناس در مدت مذکور روند صعودی مستمری را تجربه کرد و در اثر اخبار و رویدادهای سیاسی و اقتصادی دستخوش تکانه های قیمتی شد.

پیش بینی قیمت دلار

بررسی روند توسعه قیمت دلار نشان می دهد که این قبض در مدت مذکور هر سال ۱۰ هزار تومان افزایش داشته است. در همین حال، به گفته اقتصاددانان، روند صعودی قیمت اسکناس های آمریکایی تحت تأثیر سیاست گذاران کند شده است. در غیر این صورت دلار در محدوده های قیمتی بالاتر معامله می شود.

تحلیلگران بازارهای مالی، رشد قیمت دلار را مطابق با مفروضات کنونی اقتصاد رو به رشد پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند مهم‌ترین رویداد پیش‌روی بازارهای مالی، مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است و ممکن است این موضوع بر روند رشد اقتصادی آمریکا تأثیر بگذارد. بازارهای داخلی

درهم ۱۶۰۰۰ تومان شد

قیمت درهم روز یکشنبه با ۷۰ تومان افزایش ۱۶۰۰۰ تومان معامله شد. قیمت تتر با ۲۰۰ تومان افزایش به ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس ۷۵ هزار و ۳۸۰ تومان و یورو ۶۳ هزار و ۶۹۰ تومان بود.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا