طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 1 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در روز آخر تیر در کانال هفتم کریدور پنجم با نوسان محدود معامله شد. روند رنج این اسکناس با افزایش تنش ها در خاورمیانه ادامه دارد. بررسی بازگشت دلار در یک ماه تیر نشان دهنده روند نزولی این اسکناس و کاهش بازدهی ۳.۳۷ درصدی است. معامله گران دستکاری ارزی سیاستمداران را دلیل کاهش قیمت دلار می دانند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در دومین روز هفته با نوسانات محدود در محدوده قیمتی روز شنبه معامله شد. روند اسکناس دلار از پنجشنبه ۷ اسفند تیر اسکناس آمریکا در آخرین معاملات روز یکشنبه در نیمه پایینی کانال هفتم کریدور پنجم بسته شد.

پیش بینی قیمت دلار

با وجود ثبات قیمت دلار، معامله گران معتقد نیستند که بازار ارز دچار رکود شده است. آنها معتقدند که دستکاری پولی سیاستگذاران از افزایش قیمت اسکناس آمریکایی جلوگیری کرده است و این مشکل ارتباط مستقیمی با سیاست های بانک مرکزی دارد. آنها معتقدند که نهاد تصمیم گیرنده به هر طریقی قصد دارد دلار را در محدوده قیمتی پایین نگه دارد. در واقع اتفاقات سیاسی نامطلوب در هفته های اخیر مانع از افزایش قیمت دلار شده است.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر موضوع افزایش درگیری ها در خاورمیانه و افزایش تنش ها بین اسرائیل و یمن در مرکز اخبار قرار گرفته است. این نوع اخبار همیشه بازارهای مالی را مثبت می کند، اما معامله گران می گویند سیاست گذار از طریق تزریق ارز از رشد قیمت دلار جلوگیری کرده است.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند در روزهای آینده در صورت تثبیت قیمت دلار در محدوده قیمتی فعلی و زیر کانال هشتم کریدور پنجم، احتمال بازگشت قیمت دلار به نیمه کریدور پنجم وجود دارد. روزهای آرامی برای بازار ارز تا نیمه تمام خواهد بود مرداد آنها پیش بینی می کنند

قیمت دلار ۲۰۰۰ تومان کاهش یافت

گفتنی است بررسی بازار ارز در یک ماه آینده تیر این نشان دهنده کاهش بازده دلار است. قیمت دلار از ۳۱ مارس خرداد تا ۳۱ تیر دو هزار تومان کاهش قیمت و ۳.۳۷ درصد کاهش بازده داشت.

نوسانات قیمت در بازار ارز محدود بود

لازم به ذکر است قیمت درهم روز یکشنبه با ۲۰ تومان افزایش محدود به ۱۵ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد. قیمت تتر ۵۷ هزار و ۶۵۰ تومان با ۵۰ تومان افزایش قیمت خورد.

پوند انگلیس با ۲۰۰ تومان افزایش به قیمت ۷۴ هزار و ۴۷۰ تومان معامله شد. قیمت یورو صبح یکشنبه با ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان افزایش به کانال ۶۳ هزار تومان رسید، اما در جریان معاملات مسیر خود را معکوس کرد و با ۱۰۰ تومان افزایش، ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت گذاری شد.

لازم به ذکر است روز یکشنبه اسکناس دلار ۴۶ هزار و ۹۱۰ تومان و حواله دلار ۴۳ هزار و ۸۰۱ تومان فروخته شد و قیمت تغییر نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا