طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 10 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






دلار در روز چهارشنبه در محدوده باز شد اما در ادامه معاملات ۵۰۰ تومان کاهش یافت. در پنجمین روز هفته، اخبار سیاسی تاثیر مثبتی بر بازارهای مالی گذاشت و دلار پس از دو روز کاهش محدودی را تجربه کرد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز چهارشنبه در مرحله دوم کانال هشتم از کریدور پنجم با ۵۰۰ تومان کاهش معامله شد. معامله گران کاهش محدود قیمت را به سیگنال های سیاسی ارسال شده به بازار نسبت می دهند.

سیگنال های سیاسی درباره توافقات ایران و آمریکا در عمان، احتمال تصویب قطعنامه علیه ایران در جلسه هفته آینده شورای حکام و انتخابات پیش رو باعث وحشت دلالان بازار ارز شد و بزرگان این بازار ترجیح دادند تا منتظر بمانند. نتایج رویدادهای مذکور؛ با این حال، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که برخی سیگنال‌های سیاسی به عمد از سوی سیاست‌گذاران در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا به عنوان اهرمی برای کنترل قیمت دلار عمل کند.

آیا دلار به دلیل سیگنال دهی کاهش یافت؟

به گفته کارشناسان اقتصادی، در هفته دوم خرداد برخی سیگنال ها می توانند گاوهای بازار را در موقعیت خرید قرار دهند. آنها بر این باورند که در شش ماهه دوم سال روند قیمت دلار مشخص خواهد شد و طی چند ماه آینده اردیبهشت، خرداد و تیر قیمت در پایین ترین حد سالانه است.

کارشناسان اقتصادی هفته آینده با توجه به سیاست کنترلی بانک مرکزی روزهای آرامی را در بازارهای مالی پیش بینی می کنند. به گفته آنها در صورت عدم انتشار اخبار منفی یا مثبت، قیمت دلار در هفته دوم افزایش می یابد خرداد در محدوده فعلی نوسان خواهد کرد.

درهم از کاهش ارزش دلار حمایت کرد

لازم به ذکر است قیمت درهم روز چهارشنبه ۹ خرداد با افت ۲۸۰ تومانی به قیمت ۱۶ هزار و ۲۰ تومان معامله شد. تتر با افت بسیار کمی روبرو شد و با قیمت ۵۸ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.

لازم به ذکر است اسکناس دلار و حواله دلاری روز چهارشنبه ۶۰ تومان افزایش یافت و وارد کانال جدید قیمت شد. اسکناس دلار ۴۵۰۰۰ تومان ۸۴ و حواله دلار ۴۲۰۰۰ ۹۵ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا