طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 10 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






روز سه شنبه قیمت دلار در کانال جدید ۱۵۰ تومان افزایش یافت. رشد تدریجی این اسکناس با توسعه تقاضا همراه است. معامله گران معتقدند با واگذاری دولت به مسعود مزیکیان، نرخ دلار محدود شده است و توسعه تقاضا است که بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار می دهد.





به گزارش افق میهن،

چهارمین روز هفته مصادف با مراسم تحلیف مسعود مزیکیان نهمین رئیس جمهوری ایران بود. در این روز قیمت دلار با روندی نوسانی بازگشایی شد و در جریان معاملات ۱۵۰ تومان افزایش یافت. به این ترتیب قیمت دلار در آخرین کانال کریدور پنجم دو سطح افزایش یافت. این اسکناس در حال حاضر کمتر از هزار تومان از کریدور ششم متاثر از توسعه تقاضا است و با تلرانس های افزایشی ۵۰ تا ۱۰۰ تومان معامله می شود.

چه سیگنالی به بازار ارز داد؟

بازرگانان در روزهای اخیر اخبار و تنش های مرتبط با رژیم صهیونیستی با لبنان و ترکیه را به دقت دنبال می کنند، اما مهمترین موضوع برای آنها انتخاب تیم اقتصادی بعدی و سیاست های بانک مرکزی دولت المزچیان است. همانطور که اقتصاددانان می گویند، انتخاب رهبر اقتصادی مناسب، خوش بینی به آینده اقتصادی کشور را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که این خبر به لغو مجوزهای ۲۵ روز گذشته توسط رئیس جمهور، حضور شخصیت ها و مقامات کشورهای دیگر برای حضور در مراسم تحلیف پزشکان و گفتگوی تلفنی امانوئل مکرون با نهمین رئیس جمهور ایران و تاکید بر ضرورت تغییر واقعی در ایران و واگذاری کنسولگری افغانستان در مشهد. نماینده طالبان یکی از مهمترین رویدادهای دوشنبه و سه شنبه بود که بر تحولات قیمت دلار در بازار ارز تأثیر گذاشت.

پیش بینی قیمت دلار

معامله گران بازار ارز معتقدند هرگونه پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده به تصمیمات و تصمیمات دولت چهاردهم بستگی دارد. آنها معتقدند که قیمت دلار با توسعه تقاضا و ریتم اخبار کنترل می شود.

کارشناسان اقتصادی نیز همواره بر سیاست تنش زدایی سیاستمداران دولتی تاکید دارند و معتقدند در صورت برداشتن گام های اساسی برای روابط مطلوب با سایر کشورها، رفع تحریم ها و برجام، کریدور پنجم، نرخ دلار می تواند ثابت بماند. در غیر این صورت طبیعی است که دلار تا پایان سال کریدورهای بالاتری را فتح کند.

تتر ۵۵۰ تومان گران شد

پوند انگلیس با ۳۹۰ تومان افزایش ۷۶ هزار و ۴۹۰ تومان معامله شد. قیمت یورو ۶۴ هزار و ۴۴۰ تومان و ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است روز سه شنبه اسکناس های دلاری به ارزش ۴۸ هزار و ۲۳۷ تومان و حواله های دلاری ۴۴ هزار و ۲۵۴ تومان نیز با ۱۰۰ تومان افزایش عرضه شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا