طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 11 آذر 1402 / روند دلار در 3 ماهه پایانی سال افزایشی است؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار در معاملات هفته گذشته با افزایش به پایان رسید. اگرچه بازارها هفته اول آذرماه را با بازدهی مثبت به پایان رساندند، اما کارشناسان اقتصادی سیاست گذار را پیشتاز بازار ارز می دانند و از منظر شرایط رکودی به بازارها نگاه می کنند. با این حال، معامله گران انتظار دارند که دلار در ماه های اخیر به شدت افزایش یابد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته گذشته نوسان داشت و در محدوده ۵۰ هزار و ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان در نوسان بود; اما در دو روز پایانی هفته پس از افزایش قیمت جهانی طلا، نوسانات فزاینده ای داشت و قیمت طلا به نیم کانال ۵۰ هزار تومان رسید. در آخرین معامله هفته گذشته دلار با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت دلار در هفته اول آذر در کریدور جدید با نوسانات محدود افزایش یافت. اقتصاددانان پیش از این نسبت به افزایش قیمت دلار در نیمه دوم سال هشدار داده بودند. اما با تلاش سیاستگذاران، محدوده قیمتی دلار حفظ شد. در حال حاضر، معامله گران فارکس افزایشی را در سه ماه آخر سال به دلیل افزایش تقاضا پیش بینی می کنند.

ریتم دلار را تا انتخابات حفظ کنید

با توجه به اینکه دلار در دو هفته اخیر رفتار قابل توجهی از شارپ از خود نشان نداد، تحلیلگران بازارهای مالی مدت هاست که با توجه به نزدیک بودن به انتخابات، رکود تحت کنترل دولت در بازارها و با کنترل تورم در هر بازاری فرض شده است. راه ممکن عاقلانه سیاستگذاران توانسته اند دلار را در منطقه ۵۰ هزار تومانی مهار کنند. آنها تاکید می کنند که این محدوده، محدوده نوین معاملات دلار است و حد پایین این محاسبه را ۴۷ هزار تومان و حد بالایی را در شرایط بحرانی ۵۴ هزار و ۷۰۰ فرض می کنند.

آنچه تجار به ویژه در این هفته به آن توجه کردند، انتشار آخرین آمار تجارت کشور از سوی گمرک ایران بود. تراز تجاری کالاهای غیرنفتی کشور به منفی ۱۰.۱ میلیارد دلار رسید که بدترین وضعیت در چهار سال اخیر را به خود اختصاص داده است. در این مرحله، نظرسنجی ها نشان می دهد که کسری تجاری ایران به دومین رکورد خود در بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

با توجه به اینکه سیاستگذار همواره ثبات بازارهای مالی را از طریق مبادلات ارزی و تغییر دولت از نفت به سمت مالیات تضمین می کند. برای بودجه سال آینده ظاهراً قرار بود در سال ۱۴۰۳ راه حل جدیدی برای مدیریت بازار ارز ارائه دهد.

همراهی بازارهای همجوار با دلار تهران

دلار سلیمانیه ۵۰ تومان افزایش یافت و با قیمت ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. درهم امارات با ۸۰ تومان افزایش به ۱۳۰۰۰۸۸۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا