طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 11 دی 1402 / قیمت دلار از میانه کانال 50 هزار تومانی، صعود می‌کند؟

به گزارش ایران تحلیل:






دلار معاملات امروز خود را با نوسانات محدود به پایان رساند. اگرچه عرضه و تقاضا در بازار ارز متعادل است، اما تجار نگران تشدید درگیری ها در منطقه جولان هستند که احتمال خطرات سیاسی را افزایش می دهد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز به صورت محدود در حدود ۱۰۰ تومان در نوسان بود و در آخرین معامله روز با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. مطالعه بازار ارز تعادل عرضه و تقاضا را نشان می دهد، اما تقاضا برای ایجاد جریان در بازار کافی نیست.

دیروز قیمت دلار ۵۰۰ تومان افزایش یافت و امروز در محدوده روز گذشته معامله شد. فعالان بازار ارز خبر تشدید درگیری ها در منطقه جولان را سوخت مناسب بازار می دانند. به نظر آنها علیرغم اتهام نقش نیابتی ایران در درگیری های منطقه، علاوه بر احتمال افزایش قیمت دلار، این امر می تواند از نظر سیاسی نیز برای ایران گران تمام شود.

تهدید ثبات قیمت دلار به دلیل افزایش درگیری ها در منطقه

اقتصاددانان معتقدند که شرایط توسط محیط سیاسی ملی و حوزه بین المللی بر بازارها تحمیل می شود. آنها می گویند خطرات امنیتی مانند درگیری ها در منطقه وضعیت را دشوارتر از سیاست گذاران می کند.

اگرچه این سیاستمدار مدعی است که توانسته بازار را در زمینه سیاست های تثبیت، مدیریت تقاضا و تامین ارز مورد نیاز کشور کنترل کند، اما تحلیلگران اقتصادی می گویند این سیاست ها با استفاده از فروش نفت میسر شده است.

آیا تحریم ها تشدید می شود؟

لازم به ذکر است هفته گذشته وال استریت ژورنال گزارش جدیدی از آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران منتشر کرد. این رسانه ها مدعی شدند که ایران تولید اورانیوم خود را سه برابر کرده و به سطح تسلیحات نزدیک شده است و این نشان می دهد که تلاش های دیپلماتیک آرام بین واشنگتن و تهران برای کاهش تنش ها بی اثر است. به نظر می رسد این موضوع توافق برجام را در منظری دست نیافتنی قرار می دهد. اما دیروز الن والد، رئیس شرکت مشاوره ترانسورسال، گفت: «فکر نمی‌کنم بایدن تحریم‌های ایران را سخت‌گیرانه‌تر از گذشته اعمال کند، مگر اینکه نوعی تشدید جنگ بین غزه و اسرائیل باشد». انجام اقدامات سخت گیرانه تر علیه ایران تفاوت دارد.» از سوی دیگر، یک کارشناس انرژی از رویترز فرض می کند که تحریم ها علیه صادرات نفت ایران حتی بیشتر تشدید خواهد شد.

دلار هرات به کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگشت

لازم به ذکر است که قیمت دلار امروز در بازارهای همجوار کاهش یافته است. دلار هرات به کریدور ۴۰ هزار تومان بازگشت و با ۲۵۰ تومان کاهش با قیمت ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی با قیمت ۵۰ هزار و ۳۲۰ تومان معامله شد و ۲۶۰ تومان کاهش یافت. درهم امارات ۴۰ تومان افت کرد و ۱۳۸۱۰ تومان شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا