طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 11 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






روز چهارشنبه قیمت دلار تحت تاثیر شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران با بیش از هزار تومان افزایش به کریدور ششم رسید. اقتصاددانان روند افزایشی قیمت دلار به دلیل ناآرامی های هفته های اخیر در خاورمیانه را قابل پیش بینی دانستند.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار روز چهارشنبه با ۱۳۰۰ تومان افزایش بازگشایی شد و در کریدور ششم معامله شد. روند صعودی این اسکناس با تشدید تنش ها در خاورمیانه از هفته گذشته آغاز شد که با ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران به اوج خود رسید. این اسکناس در آخرین معاملات روز چهارشنبه در مرحله سوم و انتهای کریدور ششم بسته شد.

بررسی بازار ارز در پنجمین روز هفته حکایت از افزایش تقاضا و کندی عرضه دلار از سوی بازارسازان دارد. با وجود افزایش سیگنال های نامطلوب در خاورمیانه و شهادت اسماعیل هنیه در تهران، بازرگانان اخبار این موضوع را رصد می کنند و واکنش ایران به این اتفاق را مهم می دانند.

پیش بینی قیمت دلار

اقتصاددانان می گویند با وجود حوادث منطقه و تشدید تنش ها بین اسرائیل، لبنان و ترکیه، افزایش قیمت دلار برای تصرف کریدور جدید قابل پیش بینی بود. آنها معتقدند در هفته گذشته قیمت دلار تا کانال هشتم و نهم کریدور پنجم افزایش یافته و از منظر فنی این رشد قیمت فضا را به سمت کریدور ششم سوق داده است.

برخی از تحلیلگران بازارهای مالی نیز می گویند هر زمان که ایران مصمم به مذاکره جدی با آمریکا و زمینه سازی برای تحریم های همه جانبه باشد؛ دقیقاً در همان زمان، اسرائیل شروع به کار کرد و با یک ترور پرمخاطب، چارچوبی را برای تشدید تنش ها فراهم کرد تا از مذاکره غرب و کاهش تنش جلوگیری کند.

همزمانی روی کار آمدن دولت چهاردهم با ترور مقام ارشد حماس در تهران و صعود بازارهای مالی به کانال های قیمتی بالاتر و همچنین کاهش شدید بازار سهام، امید تهران به مذاکره با آمریکا را کاهش داد. این تنش‌ها می‌تواند مسیر دشوار رئیس‌جمهور نهم برای ثبات قیمت‌ها در بازارهای مالی را پیچیده کند و فشار بر مردمی را که امیدوار بودند لغو تحریم‌ها منجر به بهبود وضعیت اقتصادی شود، افزایش دهد.

بازار ارزهای اصلی داغ شد

قیمت درهم روز چهارشنبه ۱۶۴۰۰ تومان با ۴۰۰ تومان افزایش معامله شد. قیمت تتر ۵۹۲۰۰ تومان با ۱۵۰ تومان افزایش بود.

پوند انگلیس ۷۷ هزار و ۶۴۰ تومان معامله شد و ۹۰۰ تومان افزایش یافت. قیمت یورو ۶۵ هزار و ۵۳۰ تومان و ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۲۳۷ تومان و حواله دلاری ۴۴ هزار و ۲۵۴ تومان فروخته شد و قیمت تغییر نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا