طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 12 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته اول خرداد برخلاف همه این هفته ها کارش را تمام کرد اردیبهشت بازدهی مثبت و هزار تومانی افزایش داشت. اسکناس دلار در هفته گذشته با نوسانات محدود معامله شد و در بیشتر ساعات روز در روند نزولی قرار داشت. معامله گران از یک سو انتظار بازار از برخی رویدادهای سیاسی و از سوی دیگر مداخله قوی سیاستمداران را در انجماد قیمت دلار موثر می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته اول افزایش یافت خرداد با ۱۵۰۰ تومان افزایش نسبت به هفته قبل کار خود را به پایان رساند و ۱.۸۲ درصد بازدهی مثبت کسب کرد. معاملات بازار ارز علیرغم تسلط کامل سیاستگذاران بر نوسانات بازار و نرخ ارز و همچنین متاثر از اخبار سیاسی، در مدت مذکور افزایش محدودی را به ثبت رساند.

قیمت دلار در هفته دوم خرداد قیمت آن چند است؟

حتی اگر فعالان بازار ارز در هفته گذشته ریسک جدیدی در بازارهای مالی مشاهده نکردند. اما نکته این است که جلسه شورای حکام هفته آینده در چهاردهم برگزار شود خرداد و امکان تصویب قطعنامه علیه ایران را عاملی برای افزایش قیمت دلار و صعود به کریدور بالاتر می دانستند. آنها معتقدند در صورت قطعنامه ای علیه ایران، دلار به کریدور بالاتری می پرد و مقاومت کوتاه مدت خود را در میانه کریدور ششم می شکند. از سوی دیگر، اگر قطعنامه ای علیه ایران تصویب نشود، قیمت دلار می تواند در هفته دوم به نیمی از کریدور پنجم بازگردد. خرداد نیز وجود دارد

تحلیلگران اقتصادی به سیاست دولت برای مهار تورم اشاره می کنند و معتقدند که سیاست گذار در تلاش است تا با پمپاژ منابع به بازار ارز، قیمت دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله گران، محدوده قیمت فعلی یک حد پایین مطمئن برای تصمیم گیری و ورود به بازار ارز محسوب می شود. آنها می گویند این به این دلیل است که ریتم حرکت قیمت دلار در روزهای اخیر در یک روند رفت و برگشتی محدود بوده است. به نظر می رسد بانک مرکزی با دستکاری ارزی توانسته بازار را تحت تأثیر قرار دهد و عرضه و تقاضا عملاً در تعادل هستند.

تتر به کانال ۵۹۰۰۰ تومان بازگشت

لازم به ذکر است قیمت درهم روز پنجشنبه ۱۰ می باشد خرداد ۱۰ تومان افزایش محدود داشت و ۱۶۰۰۰ ۳۰ تومان معامله شد. تتر ۱۵۰ تومان رشد کرده و به ۵۹۰۰۰ تومان رسیده است.

قیمت پوند انگلیس ۲۰۰ تومان افزایش یافت و ۷۴ هزار و ۶۱۰ تومان معامله شد و یورو نیز ۶۳ هزار و ۴۶۰ تومان بسته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا