طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 14 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار روز یکشنبه با افت ۲۰۰ تومانی در انتهای کانال نهم کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد. اما ساوی در آینده روندی مرحله ای داشت و وارد میانه مرحله دوم کانال فوق شد. معامله گران می گویند خرید و فروش در بازار فارکس رونق دارد و این روند تقاضا است که این بازار را هدایت می کند.



به گزارش ایران تحلیل، در دومین روز از هفته، قیمت دلار دوباره با کاهش قیمت افزایش یافت و دلار در انتهای کانال کریدور نهم با قیمت ۵۰ هزار تومان معامله می شد، اما در میانه روز افزایش تقاضا، دلار را ۲۰۰ تومان گران کرد و ۵۰ هزار تومان به نیمه زیرین کانال کریدور نهم رسید.

دولت برای کنترل قیمت دلار ذخایر طلا را به حراج گذاشت

اولین حراج سکه های بدون تاریخ قرار بود روز یکشنبه توسط مرکز مبادلات ارزی ایران برگزار شود، اما سایت مذکور از دسترس خارج شد و سپس اعلام شد که تنها یک ربع سکه طلا با ضرب سال ۱۳۸۵ و سکه های بدون تاریخ بانک مرکزی. در آن زمان ارائه خواهد شد در زمان دیگری ارائه خواهد شد. این به تعویق افتاد و متعاقبا اعلام خواهد شد. به گفته دلالان، همین مشکل از افزایش تدریجی قیمت دلار بی تاثیر نمانده است.

بررسی های خبرنگار ایران تحلیل از بازار ارز حکایت از رشد تقاضا و کم بودن تعداد دلار فروشان در معاملات روز یکشنبه دارد. ترس از جهش قیمت دلار به کریدور بالاتر باعث شده تا دارندگان دلار ارزهای خود را نفروشند.

فعالان بازار ارز با اشاره به پایین بودن دلار در بازار می گویند که بازارساز با تامین دلار در تلاش است تا قیمت را کاهش دهد و همین موضوع باعث شده اسکناس آمریکایی زیر اعتبار ۶۰ هزار تومانی آن زمان در حال حاضر منجمد شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند درآمد حاصل از فروش نفت به شدت کاهش یافته است، صادرات و تراز تجاری کشور نه تنها رشد نکرده بلکه حتی منفی شده است و دولت با وجود تحریم ها نمی تواند کار زیادی انجام دهد. آنها اقداماتی مانند فروش طلا را راهی موقت برای دولت برای مدیریت بازار ارز عنوان می کنند که در گذشته نیز این اتفاق افتاده است.

قیمت درهم کاهش یافت

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا