طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 14 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته دوم بهمن، هم روند صعودی و هم نزولی داشت. اما در نهایت با افزایش قیمت و رشد بازدهی ۵.۴۲ درصدی پشت سر طلا قرار گرفت. این سیاستمدار مدعی است که بازار ارز تحت کنترل است و روند رشد قیمت موقتی است. با این حال، معامله گران معتقدند که بازار تحت تأثیر سیگنال ها و کانال های مثبت نیست.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در بیشتر روزهای هفته گذشته افزایش یافت و در نهایت با رشد بازدهی کار خود را به پایان رساند. معامله گران برای رشد درهم استدلال می کنند و معتقدند که دلار در حال هدایت است.

بسیاری از فعالان بازار تصور می کنند که بازار ارز در حال حاضر تحت تاثیر هیچ خبری قرار نگرفته و روند معمول خود را طی می کند. این در حالی است که کارشناسان بازار معتقدند روند رشد قیمت دلار دائمی است و اسکناس آمریکا در هفته سوم ظاهر می شود بهمن یک رکورد قیمت جدید ثبت کنید. به نظر آنها این فراز و نشیب ها و نوسانات قیمتی در بازار ارز، روند طبیعی دلار با توجه به مفروضات فعلی اقتصادی کشور است.

افزایش تقاضا برای دلار طبیعی است

کارشناسان اقتصادی تاکید می کنند که قبل از افزایش قیمت دلار، نرخ ارز با ارزش واقعی پول ملی مطابقت نداشت. آنها با تکیه بر رشد نرخ تورم از ابتدای سال تاکنون می گویند که نرخ ارز از ابتدای سال تاکنون تنها دو درصد افزایش داشته است، بنابراین خرید ارز در روزهای اخیر برای خریداران طبیعی است.

تحلیلگران بازار مالی می گویند دولت تنها بازیگر بازار ارز کشور است و آینده این بازار قابل پیش بینی نیست. اما بازار ارز با خبر درمانی کنترل نمی شود. اگرچه روند قیمت دلار نزدیک به سقف قیمتی سال گذشته است؛ این در حالی است که فعالان بازار ارز همچنان معتقدند با توجه به افزایش نرخ تورم در کشور، قیمت دلار هنوز به ارزش ذاتی و واقعی خود نرسیده است.

اوراق قرضه کاهش یافت

در آخرین معامله هفته دوم بهمن قیمت درهم که در کانال ۱۶۰۰۰ تومان قرار داشت به کانال ۱۵۰۰۰ تومان بازگشت. اسکناس درهم امروز با قیمت ۱۵ هزار و ۹۴۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر نیز کاهش یافت و به ارزش ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا