طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 14 تیر 1403

به گزارش ایران تحلیل:






برخلاف دیگر روزهای هفته جاری، قیمت دلار در روز چهارشنبه ۱۵۰۰ تومان کاهش یافت. معامله گران بر این باورند که نوسانات محدود دلار نتیجه تلاش بازارسازان نیست و این روند تحت تأثیر تردید معامله گران برای تعیین نتیجه انتخابات روز شنبه به بازار سهام است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در پنجمین روز هفته با نوسانات مواجه شد و به انتهای کریدور ششم بازگشت. این یادداشت چهارشنبه در وسط راه پله پنجم و در کف راهرو ششم نصب شده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت درهم بر افزایش قیمت دلار تاثیرگذار بوده و یکی از دلایل افزایش اسکناس آمریکایی به شمار می رود. آنها می گویند که انتخابات ریاست جمهوری و چشم انداز قوی این دو نامزد، مسیر بازار را مشخص کرده است.

پیش بینی قیمت دلار

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ریتم معاملاتی چند روز اخیر نشان دهنده رشد انتظارات تورمی از دیدگاه سرمایه گذاران است و روز شنبه را روز مهمی برای تعیین تکلیف بازارهای مالی می دانند.

از دیدگاه های فوق، به نظر می رسد اظهارات نامزدهای انتخاباتی و مناظره های اخیر آنها کاتالیزور بازارهای مالی به ویژه دلار بوده است و در یک رگرسیون ساده و خطی ضریب همبستگی مثبت ظاهر می شود.

تحلیلگران اقتصادی اگرچه ضعیف هستند اما احتمال بازگشت موقت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی را می بینند. به نظر آنها این تغییر قیمت یک اصلاح موقت است و ماندن قیمت در کریدور ۵۰ هزار تومانی توجیه اقتصادی ندارد.

تتر به دلار متصل بود

پوند انگلیس با هزار تومان کاهش به قیمت ۷۷ هزار و ۲۲۰ تومان و یورو با ۶۰۰ تومان کاهش به ۶۵ هزار و ۴۵۰ تومان رسید.

لازم به ذکر است روز سه شنبه اسکناس دلار ۴۶ هزار و ۱۶۷ تومان و حواله دلار نیز ۴۳ هزار و ۱۰۶ تومان فروخته شد و قیمت تغییر نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا