طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 14 مرداد 1403 / موتور صعود دلار با رشد ریسک‌های سیاسی روشن شد

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در ابتدای هفته با افزایش بیش از هزار تومانی به افزایش انتظارات تورمی و ریسک های سیاسی پاسخ داد. روند افزایشی قیمت این اسکناس متاثر از ناآرامی های منطقه و تغییرات داخلی به ویژه بانک مرکزی است. معامله گران معتقدند عرضه دلار محدود است و نوسانات بازار ارز با تحولات منطقه ای مرتبط است.





به گزارش افق میهن،

با آغاز به کار بازارها از اولین روز هفته، قیمت دلار در کریدور ششم ۱۳۰۰ تومان افزایش یافت. اسکناس دلار در آخرین معامله نقدی روز شنبه سیزدهم مرداد در نیمه بالایی کانال اول از راهرو ششم بسته شده بود.

بررسی بازار ارز نشان از رشد تقاضا و تعداد کم فروشندگانی دارد که به قول خودشان حاضر به ارزان فروشی نیستند. از سوی دیگر برخی معامله گران عرضه بازارسازان را محدود می دانند و معتقدند تغییرات و تحولات بانک مرکزی در روزهای آینده این کاهش نرخ ارز را رقم زده است.

پیش بینی قیمت دلار

اقتصاددانان بر این باورند که انتظارات تورمی و اقتصاد رفتاری در اقتصاد، قیمت ها و بازار کشور اهمیت بیشتری یافته است. آنها می گویند به دلیل حجم بسیار بالای نقدینگی که به صورت سپرده های مطالبه و نقد در اختیار مردم قرار گرفته است، رفتارهای هیجانی در تصمیم گیری های اقتصادی غالب است.

تحلیلگران بازار مالی معتقدند که به دلیل افزایش احتمال واکنش ایران به ترور هانیه در تهران، بازار ارز با روندهای هیجانی همراه شده است. آنها می گویند که احساسات سوداگرانه و همچنین ریسک های سیاسی و غیرسیاسی تعیین کننده توسعه قیمت دلار است.

تحلیلگران بازار مالی، کران پایینی قیمت دلار را مرحله دوم کانال اول کریدور ششم و کانال دوم کریدور ششم را کران بالای این لایحه می دانند.

تتر ۱۲۰۰ تومان گران شد

پوند انگلیس با ۱۲۰۰ تومان افزایش ۷۹ هزار و ۱۴۰ تومان معامله شد. قیمت یورو ۶۷ هزار و ۴۹۰ تومان و ۱۹۰۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۳۴۵ تومان و حواله دلاری ۴۴ هزار و ۳۵۳ تومان با افزایش بیش از ۱۰۰ تومانی فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا