طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 15 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در روز یکشنبه با کاهش تدریجی در برابر شتاب روند صعودی آرام‌تر بازگشت. در دومین روز هفته کلانتری ها و مهر پلیس و همچنین مدیریت تقاضا قیمت دلار را ۶۰۰ تومان کاهش داد.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در روز یکشنبه ۱۵ مرداد در انتهای کانال اولیه از کریدور ششم با افت ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومانی معامله شد. کاهش آرام و مستمر قیمت دلار در دومین روز هفته با تحمل ۵۰ تا ۱۰۰ تومان رخ داد. معامله گران حرکت های صعودی را قوی تر از کاهش های آبشاری می دانند.

معاملات روز یکشنبه بازار ارز تحت تاثیر اخبار مربوط به برخی اقدامات امنیتی قرار گرفت و با روند نزولی از سر گرفته شد. دستگیری چهار فعال غیرمجاز بازار ارز و توقیف منابع ارزی این اتحادیه ها از برخورد انتظامی گردانندگان بازار ارز خبر داد. اهرمی که سیاستمداران در زمان کمبود ارز و در روند صعودی از آن استفاده می کنند و معامله گران را وادار می کند تا مراقب مبادلات خود باشند. همچنین فعالان بازار ارز احتمال دخالت و دستکاری ارزی توسط بازارساز را زیاد می دانند.

پیش بینی قیمت دلار

در حالی که خبر واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران در صدر اخبار و داغ است؛ منابع مختلف از تقاضای باج بالا خبر می دهند. این موضوع احتمال تنش های سیاسی را افزایش داده و کارشناسان چشم انداز خوش بینانه ای را برای دلار پیش بینی می کنند.

به گفته معامله گران بازار ارز، در صورت ادامه ارسال سیگنال اخبار نامطلوب به بازار طی روزهای آینده؛ قیمت دلار به تدریج افزایش می یابد.

اقتصاددانان همواره بر غیرقابل پیش بینی بودن فرآیندهای سیاسی تاکید دارند و معتقدند تا زمانی که نقش این خبر مشخص نشود، بازارها نمی توانند روند را دنبال کنند.

تتر ۷۰۰ تومان ارزان شد

قیمت درهم با افت ۱۱۰ تومانی در روز یکشنبه به ۱۶ هزار و ۶۳۰ تومان رسید. قیمت تتر ۶۱ هزار و ۲۵۰ تومان بود و ۷۰۰ تومان کاهش یافت.

پوند انگلیس با افت ۱۲۰۰ تومانی با قیمت ۷۸ هزار و ۴۴۰ تومان معامله شد. قیمت یورو ۶۶ هزار و ۸۹۰ تومان بود و ۶۰۰ تومان کاهش یافت.

لازم به ذکر است اسکناس های دلاری ۴۸ هزار و ۴۳۶ تومان فروخته شد و حواله دلاری ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان نیز عرضه شد که بیش از ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا