طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 16 آذر 1402 / موتور محرکه دلار از مدار خارج شد

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار امروز بدون تغییر باقی ماند و با قیمت روز گذشته معامله شد. معامله گران حرکت فعلی قیمت این اسکناس را شکستی در روند صعودی می دانند. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دلار می تواند به کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگردد، اما این الگویی است که بازار ارز در روندهای شارپی دنبال می کند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز بدون تغییر و با نوسانات بسیار محدود مانند روز گذشته معامله شد. در این روز اسکناس دلار با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد و اگرچه روند تقاضا از ابتدای هفته افزایش یافته است، اما نرخ ارز شکل دهنده بازار مانع از حرکت قیمت دلار شد.

معامله گران پیش بینی می کنند در روزهای آینده دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگردد. آنها فرض می‌کنند که قیمت دلار در سال‌های اخیر و در سه ماه آخر سال به سمت سقف بالای قیمتی کاهش می‌یابد. با توجه به رکود تورم در سال جاری، این الگو را برای امسال نیز پیش بینی می کنند.

قیمت دلار کجاست؟

تحلیلگران بازار ارز بر این باورند که قیمت دلار از نظر اخبار سیاسی و اقتصادی کاملا نامشخص است و انتظار ندارند روند مشخصی برای تغییر جایگاه دلار رخ دهد. آنها معتقدند که بازارساز توانسته سیاست های مورد نظر خود را در بازار فارکس پیاده کند.

اقتصاددانان بر فشرده سازی افزایش قیمت دلار تاکید می کنند و می گویند: در حال حاضر بازار ارز سیاست گذار اصلی است و در کوتاه مدت ریتم بعدی قیمت ها توسط نهاد تصمیم گیرنده مدیریت بازار ارز تعیین می شود. آنها معتقدند سایه رکود تورمی مهمترین عامل تحلیلی بازار است و در این شرایط معمولا بازارها در کما به سر می برند و دلار نیز از این اصل مستثنی نیست.

کارشناسان فنی همچنان منطقه ۵۰ هزار تومانی را منطقه مهم دلار می دانند و کف ۴۸ و ۴۷ هزار تومان را برای این اسکناس تصور می کنند. آنها می گویند ممکن است دلار از محدوده ارزشی داخلی دور شود اما به گفته این بازارساز، حد پایین ۵۰ هزار تومانی، سطح ارزشی دلار است.

پیش بینی قیمت دلار در سه ماه پایانی سال

موضوع خبر درمانی و انجماد دلار در هفته های اخیر اصلی ترین اهرمی است که سیاست گذاران برای کنترل قیمت دلار از آن استفاده کرده اند. این در حالی است که بارها کارشناسان اقتصادی نسبت به این سیاست بانک مرکزی هشدار داده اند: اگر قیمت دلار به دلیل اخبار درمانی کاهش پیدا کند، فعالان اقتصادی به سرعت خرید می کنند و نمی گذارند دلار زیر ارزش خود بماند.

دلار هرات در کانال ۴۹ هزار تومان معامله شد

امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه کاهش یافته است. قیمت دلار هرات با ۱۵۰ تومان کاهش به کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگشت و ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی ۱۷۰ تومان کاهش یافت و با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. درهم امارات امروز با ۳۰ تومان کاهش با قیمت ۱۳۸۰۰ تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا