طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 16 تیر 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته دوم تیر همانطور که در کانال های باز راهرو ششم به جلو و عقب می چرخید. در نهایت با بازدهی اندک و ۵۰ تومان افزایش قیمت نسبت به هفته اول تیر کارش را تمام کرد بازارها ایستاده و منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری هستند. باید دید با مشخص شدن نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دلار از کدام سمت منحرف می شود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار هفته دوم است تیر آنچه باقی ماند سوداگرانی بودند که اخبار انتخابات و اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری را دنبال می کردند. دلار در بازه زمانی مذکور با توجه ویژه به مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری بین ۵۰ تا ۱۵۰۰ تومان در نوسان بود. سرانجام اسکناس آمریکایی در کانال اول کریدور ششم کار خود را به پایان رساند و آن را با هفته اول مقایسه کرد. تیر رشد سود ۰.۰۸ درصد و قیمت ۵۰ تومان افزایش یافت. این بررسی نشان می دهد که دلار در هفته گذشته با وجود نوسانات قیمتی و تمایل به حرکت به سمت کانال قیمتی بالاتر، در محدوده قیمتی مشخصی منجمد شده است.

پیش بینی قیمت دلار

بازارهای مالی در هفته های اخیر بیشترین تاثیر را از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته اند و منتظر نتیجه این رویداد سیاسی هستند. معامله گران شنبه را روز سرنوشت سازی برای قیمت دلار و سایر بازارهای مالی می دانند.

علاوه بر تاثیر سوال انتخاباتی بر قیمت دلار، برخی رسانه ها در ساعات پایانی روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه از موافقت اسرائیل با اعزام هیاتی برای شرکت در مذاکرات برای آزادی گروگان ها در این کشور خبر دادند. دوحه و آتش بس غزه این تصمیم اسرائیل یک روز پس از ارائه پیشنهادهای جدید حماس برای توافق آتش بس اتخاذ شد. با توجه به افزایش امنیت و آرامش در منطقه، این خبر ممکن است از روند نزولی قیمت دلار در روز شنبه حمایت کند.

تتر به کانال ۶۲۰۰۰ تومان نزدیک شد

لازم به ذکر است قیمت درهم در روز پنجشنبه ۱۶ هزار و ۶۴۰ تومان بوده است. قیمت تتر ۶۱۸۰۰ تومان و ۳۰۰ تومان افزایش یافت.

پوند انگلیس با هزار تومان افت به قیمت ۷۸ هزار و ۵۴۰ تومان معامله شد و یورو در قیمت ۶۶ هزار و ۵۴۰ تومان به فعالیت خود پایان داد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا