طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 16 خرداد 1403 / نشست شورای حکام، دامن دلار را می‌گیرد؟

به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته دوم در حال افزایش است خرداد این در حالی است که در زمانی که بازار ارز نیمه تعطیل بود و دلالان تمایل چندانی به مبادله نداشتند، کانالی در کریدور پنجم گسترش یافت. دلار در آخرین معامله در روز یکشنبه ۱۳ خرداد وی کار خود را در مراحل سوم و چهارم کانال پایانی راهرو ششم به پایان رساند.

آیا بازار ارز در حال افزایش است؟

برگزاری جلسه شورای حکام و احتمال وجود پیامدهایی مانند فشار حداکثری و تحریم برای ایران، احتمال افزایش قیمت دلار در روزهای آینده را افزایش داد. اون موقع ۱۴ سالم بود خرداد این نشست در وین آغاز شد.

در آن جلسه، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از جمله اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد در حال افزایش است. موضوعی که در روزهای اخیر از سوی برخی تحلیلگران سیاسی امکان پذیر شده است، می تواند به سود گشایش بازار ارز عمل کند.

در حاشیه این دیدار، مقامات ایرانی نیز توانایی ساخت سلاح هسته ای را غیرقابل قبول توصیف کردند. اما همین مشکل ممکن است منجر به تصویب قطعنامه ای علیه ایران در جلسه شورای حکام شود که تا روز جمعه ادامه دارد.

پیش بینی قیمت دلار

لازم به ذکر است که بازار ارز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه همچنان نیمه تعطیل است و نمی توان انتظار رونق خاصی از این بازار داشت. به همین دلیل احتمال باقی ماندن قیمت دلار در محدوده و بازه قیمتی فعلی بالاست.

لازم به ذکر است قیمت درهم روز یکشنبه ۱۶ هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد و ۷۰ تومان افزایش یافت. تتر با قیمت ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می شد.

قیمت پوند انگلیس ۵۰۰ تومان افزایش یافت و ۷۵ هزار و ۵۳۰ تومان معامله شد، یورو نیز ۶۴ هزار و ۳۸۰ تومان معامله شد.

همچنین اسکناس دلار یکشنبه سیزدهم خرداد ۴۵۰۰۰ ۱۸۲ تومان و حواله دلار ۴۲۰۰۰ ۱۸۷ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا