طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 16 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در سومین روز هفته با ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان افزایش بازگشایی شد و در کریدور ششم افزایش یافت. افزایش قیمت دلار به دلیل اخبار سیاسی نامطلوب و احتمال افزایش تنش در خاورمیانه رخ داد.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار روز دوشنبه با افزایش ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی معامله شد. این اسکناس در سومین روز هفته در آخرین پله های کانال اول کریدور ششم قرار گرفت. دلار هم اکنون تنها ۲۰۰ تومان با کانال دوم کریدور مذکور فاصله دارد. این اسکناس در روزهای اخیر به دلیل افزایش تقاضا روند صعودی داشته و با توجه به تهدیدات و تدابیر امنیتی سیاست گذاران روند نزولی را به خود دیده است.

دلالان بازار اخبار خاورمیانه را عامل تلاطم بازار ارز می دانند.

پیش بینی قیمت دلار

فعالان بازار ارز افزایش تقاضا را دلیل افزایش ریتم دلار در روز دوشنبه می دانند و معتقدند بازار اخبار و شایعات داغ است و به همین دلیل اخبار باعث می شود یک سری فروشندگان یا خریداران به راه بیفتند و برخی نیز معاملات را متوقف کنند، اما این روند موقت.

در بازار بک لاین اخبار ضد و نقیضی از واکنش احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی و هشدارهای سازمان هواپیمایی مبنی بر احتمال لغو پروازهای داخلی و خارجی به گوش می رسد.

لازم به ذکر است که روزنامه کویتی الجریده روز یکشنبه در گزارشی به نقل از یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی ایران مدعی شد که یک هیئت آمریکایی با میانجیگری عمان به تهران سفر کرده است. بر اساس این گزارش، هیئت آمریکایی این پیام را می دهد که از رهبران جمهوری اسلامی به آرامش و خویشتن داری در برابر حوادث اخیر می خواهد.

کانال تتر ۶۲ هزار تومان ضرر کرد

قیمت درهم روز دوشنبه با افت ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد و در محدوده ۱۶۴۲۰ تومان قرار گرفت اما در ادامه معاملات اندکی افزایش یافت و به قیمت ۱۶۵۰۰ تومان رسید. قیمت تتر روندی مخالف درهم را در پیش گرفت و در ابتدای معاملات روز دوشنبه با ۲۰۰ تومان افزایش در کانال ۶۲ هزار تومان قرار گرفت اما پس از آن افت کرد و در سطوح ۶۱ هزار و ۸۵۰ تومان باقی ماند. پوند انگلیس ۷۷ هزار و ۲۹۰ تومان و قیمت یورو ۶۶ هزار و ۳۲۰ تومان معامله می شد.

لازم به ذکر است اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۳۴۵ تومان و حواله دلار ۴۴ هزار و ۳۵۳ تومان فروخته شد و قیمت تغییر نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا