طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 17 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






برخلاف سایر روزهای هفته جاری، قیمت دلار در روز چهارشنبه کاهش محدودی را ثبت کرد. معامله گران بر این باورند که نوسانات محدود دلار نتیجه تلاش بازارگردان نیست و این روند اصلاحی صعودی قیمت است.



به گزارش ایران تحلیل، در پنجمین روز هفته نوسانات محدودی در قیمت دلار وجود داشت. این نت روز چهارشنبه در پله و طبقه پنجم راهرو ششم بسته شد.

اقتصاددانان به طور مداوم هفته های پایانی سال را به عنوان یک دوره بحرانی از نظر رشد تقاضا و کاهش تنش دلار برجسته می کنند. با افزایش شدید قیمت دلار در هفته گذشته، پیش بینی کارشناسان محقق شد و دلار در کریدور باقی ماند.

بررسی روز چهارشنبه خبرنگار ایران تحلیل از بازار ارز حکایت از آن دارد که بازار همچنان خالی است و فروشنده ای وجود ندارد و نوسان محدود این اسکناس ۵۰ تومانی تغییری در روند عرضه و تقاضا در بازار ارز نمی تواند ایجاد کند.

تاثیر فزاینده تورم بازارهای جهانی بر قیمت دلار

معامله گران بازار ارز علاوه بر تاثیر رشد تقاضا بر قیمت دلار معتقدند که بین التهاب فعلی بازارهای مالی کشور و بازارهای جهانی ارتباط مستقیمی وجود دارد. آنها می گویند که افزایش قیمت طلا و بیت کوین جهانی از افزایش قیمت ارز در کشور بی تاثیر نبوده است. به گفته آنها، رشد بازار کریپتو و افزایش قیمت بیت کوین می تواند به ۶۹۰۰۰ دلار برسد. مهر تاییدی بر افزایش قیمت ارز در بازار داخلی است.

بر اساس این دیدگاه، هیجان بازارهای جهانی نیز کاتالیزور بازارهای داخلی خواهد بود و در یک رگرسیون ساده و خطی ضریب همبستگی مثبت نشان داده می شود.

بازار ارز سقوط کرد

لازم به ذکر است قیمت درهم روز چهارشنبه با روند نزولی بازگشایی شد و با کاهش ۱۹۰ تومانی به قیمت ۱۶ هزار و ۳۳۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر نیز با افت ۵۰۰ تومانی به ۶۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

در پنجمین روز هفته، پوند انگلیس با ۵۰۰ تومان کاهش قیمت ۷۶ هزار و ۹۶۰ تومان معامله شد. یورو با افت ۵۲۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومان بازگشت و به قیمت ۶۵ هزار و ۷۴۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا