طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 17 دی 1402 / آرایش نزولی بازار ارز ادامه دارد؟

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در ابتدای هفته سوم دی، با روند کاهشی مشخص شد. این اسکناس در آخرین روزهای هفته گذشته تحت تاثیر حمله تروریستی در کرمان یک پله بالا رفت. اما تاثیر احساسی این خبر بر بازار ارز روز شنبه کمرنگ شد. حال سوال اینجاست که آیا روند کاهشی قیمت دلار ادامه خواهد داشت؟



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز شنبه کاهش یافت. این اسکناس در ابتدای معاملات هفته سوم تاثیر فزاینده خبر حمله تروریستی در کرمان را از دست داد و با قیمت ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.

اگرچه اصلاح قیمت دلار این نت را به محدوده قیمتی قبل از افزایش بازگرداند، اما برخی معامله گران کاهش ۴۰۰ تومانی قیمت دلار را نشانه دخالت بازارساز می دانند.

بررسی بازار ارز پایتخت توسط خبرنگار ایران تحلیل نشان دهنده تعادل عرضه و تقاضا است. برخی معامله گران حضور بازارسازان را قوی تر از هفته گذشته می دانند. کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاست گذاران با کنترل نقدینگی، افزایش نرخ سود، سرکوب نرخ ارز و افزایش فروش نفت توانسته اند بازار ارز را کنترل کنند.

ثبات در بازار ارز ثابت است

به گفته کارشناسان فنی، در پایان هفته گذشته جهشی (حرکت بزرگ قیمتی در مدت زمان کوتاه) در روند قیمت دلار رخ داد و اکنون این هیجان از بازار محو شده است. آنها انتظار دارند قیمت دلار در روزهای آینده در محدوده فعلی نوسان داشته باشد.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند دلار تا پایان سال بین ۵۴ تا ۵۶ هزار تومان در نوسان باشد. آنها این عدد را کمتر از تعداد واقعی اسکناس های آمریکایی فرض می کنند و محدوده قیمتی ۶۶ تا ۶۸ هزار تومان را قیمت واقعی دلار می دانند.

گره زدن بازارهای همسایه به دلار تهران

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا