طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 17 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در روز سه شنبه با تحمل محدود ۵۰ تا ۱۰۰ تومان در محدوده معاملاتی روز دوشنبه بدون تغییر ماند. معامله گران فارکس تحت تاثیر پیچیدگی و عدم قطعیت رویدادها در خاورمیانه هستند و ترجیح می دهند برای وضوح بیشتر اخبار اقدام کنند.





به گزارش افق میهن،

دلار در آغاز معاملات روز سه شنبه با نوسانات محدود باز شد و تا پایان معاملات به این روند ادامه داد. اسکناس دلار در چهارمین روز هفته در انتهای کانال اول کریدور ششم بسته شد.

در هفته های اخیر موضوع ترور اسماعیل هنیه در تهران و همچنین اخبار و اتفاقات منطقه خاورمیانه بازارهای مالی به ویژه دلار را متشنج کرده است. روند نامطلوب اخبار سیاسی انتظارات تورمی را افزایش داد، اما حجم زیاد اخبار دریافتی نیز معامله گران را سردرگم کرد.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان بازار ارز بر این باورند که علاوه بر اخبار، بازار شایعات نیز داغ است و ایران درگیر همه اخبار منطقه خاورمیانه است، در حالی که هنوز در تصمیمات سیاسی ایران و واکنش به اخبار اخیر چنین نیست. حمله در پرونده تهران روشن است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از معامله گران از تبادل دارایی و ریسک کردن خودداری کنند و منتظر شفافیت بیشتر در مورد رویدادهای اخیر باشند.

لازم به ذکر است که شب گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: در حمله به پایگاه عین الاسد در عراق حداقل پنج آمریکایی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است دی روش، یکی از مقامات سابق پنتاگون در مصاحبه با این شبکه مدعی شد که ایران بدون شک در حمله به پایگاه عین الاسد دست داشته است.

اگرچه این پیام دارای بار منفی است. اما بر خلاف گذشته نمی توانست تاثیر مثبتی بر قیمت دلار داشته باشد. اقتصاددانان فقدان تأثیر چنین اخباری بر بازار فعلی را حجم بالای اخبار سیاسی نامطلوب و انتظار معامله گران از بدترین خبرها می دانند. آنها معتقدند که پیش بینی بازارهای مالی به دلیل بازارهای جهانی غیرممکن است و اتفاقات سیاسی قابل انتظار است.

درهم ۸۰ تومان شد، تتر عقب نشینی کرد

لازم به ذکر است اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۴۹۶ تومان و حواله دلاری ۴۴ هزار و ۴۹۲ تومان به اضافه ۵۰ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا