طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 18 دی 1402 / رشد پلکانی دلار آغاز می‌شود؟

به گزارش ایران تحلیل:






در دومین روز هفته، قیمت دلار ۱۰۰ تومان افزایش محدود را تجربه کرد. با وجود کاهش قیمت در روز گذشته، دلار همچنان بالاتر از محدوده معاملات قبل از حمله تروریستی کرمان قرار دارد. برخی معامله گران قیمت فعلی را محدوده جدید معاملاتی اسکناس دلار می دانند و معتقدند رشد تدریجی دلار از این محدوده شکل خواهد گرفت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار با ۱۰۰ تومان افزایش به ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. با توجه به رشد محدود امروز، بسیاری از معامله گران انتظار دارند که قیمت دلار در روزهای آینده به آرامی و پیوسته افزایش یابد. روز یکشنبه خرید و فروش در بازار ارز متعادل بود.

آیا بازار کنترل دلار صعودی است؟

کارشناسان اقتصادی بازار دلار را کنترلی می دانند و می گویند در شرایطی که طبق آمار ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه می شود و هیچ راهی برای کنترل تورم و نرخ سود در اقتصاد وجود ندارد، راحت ترین و شاید بتوان گفت. تنها راه نشان دادن قدرت، مانور دادن و دستکاری نرخ ارز است.

به نظر می‌رسد که تحولات قیمت دلار در غیاب ریسک‌های سیاسی و به خواست سیاست‌گذار تحت کنترل انحصار مطلق بانک مرکزی است. برای روزهای آتی، محدوده قیمت فعلی با احتمال فتح کانال بالاتر یعنی محدوده ۵۱ هزار تومان برای قیمت دلار محتمل است.

تحلیلگران فنی بر این باورند که حد پایینی اسکناس دلار در محدوده ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان و سقف بالای این اسکناس ۵۲ هزار تومان است. آنها معتقدند که در جایی که قیمت شکسته می شود، روند جدیدی شکل می گیرد.

رشد قیمت دلار در بازارهای همسایه

روز یکشنبه قیمت دلار در بازارهای اطراف افزایش محدودی را ثبت کرد. قیمت دلار سلیمانیه با ۳۶۰ تومان افزایش به ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. دلار هرات ۳۰۰ تومان افزایش یافت و از حد پایین کریدور ۵۰ هزار تومان فاصله گرفت و با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. درهم امارات ۵۰ تومان رشد کرد و ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا