طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 19 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار ۲۰۰۰ تومان به نصف افزایش یافت اسفند این یکی از هفته های صعودی با نوسانات بالا بود. بازار ارز متاثر از رشد تقاضا، افزایش قیمت جهانی طلا و بیت کوین و افزایش حراج ربع سکه به قیمت ۹۹ هزار تومان بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار برای سومین هفته در حال افزایش است اسفند با رشد بازدهی ۳.۲۴ درصد بسته شد. افزایش بیش از ۲۰۰۰ تومانی قیمت و بازدهی مذکور یکی از هفته های پرتلاطم بازار دلار را رقم زد. این فاکتور در آخرین تراکنش هفته سوم رخ می دهد اسفند در طبقه پنجم و طبقه راهرو ششم بسته بود.

لازم به ذکر است هفته گذشته حراج اول و دوم ربع سکه بانک مرکزی به ترتیب در روزهای یکشنبه ۲۳ و چهارشنبه ۲۶ برگزار شد. اسفند برگزار شد. ربع سکه در حراج اول ۱۱ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۰۸ تومان و در حراج دوم با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۲۰ تومان فروخته شد. به گفته برخی از فعالان بازار مالی، این قیمت ها هستند مهر تایید شد که فتیله قیمت دلار را که مدت ها با سیاست های بانک مرکزی منجمد شده بود روشن کرد و باعث انفجار قیمت در بازارهای مالی شد. طلای ربع سکه در حراج اول و دوم ۹۴ و ۹۹ هزار تومان ارزش گذاری شد و دلالان این اقدام را سفته بازی بانک مرکزی توصیف کردند. به نظر شما این همان چیزی است مهر همچنین تاییدی بر افزایش قیمت دلار در روزهای آینده است.

ربع سکه ۹۹ هزار تومان شایعه است!

برخی از دلالان حراج ربع سکه ۹۹ هزار تومانی را شایعه برخی فعالان صنعت سکه برای منصرف کردن مردم از شرکت در حراج توصیف می کنند. آنها بر این باورند که نوسانات بازار تحت تأثیر رشد تقاضای پایان سال و افزایش قیمت طلا و بیت کوین است که منجر به افزایش قیمت در بازارهای داخلی شده است.

برخی فعالان بازار ارز بر این باورند که قیمت دلار در روزهای پایانی سال به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازخواهد گشت. هدف تصمیم گیران سیاسی در سال جاری تثبیت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومانی بود. بانک مرکزی از ابتدای سال برای حفظ این محدوده قیمتی تلاش کرده است. بنابراین نمی توان سال ۱۴۰۲ دلار را در کریدور ششم بست.

بازار ارز تغییر جهت داد

روز پنجشنبه هفدهم اسفند قیمت ارزهای اصلی در بازار با روند نزولی بازگشایی شد، اما قیمت ها همچنان در حال افزایش بود. قیمت درهم در روز پنجشنبه با روند نزولی بازگشایی شد اما با ادامه معاملات به افزایش خود ادامه داد. این نت در آخرین روز هفته با قیمت ۱۶۴۰۰ تومان بسته شد. همچنین قیمت تتر با ۴۰۰ تومان افزایش به ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. در آخرین روز هفته، پوند انگلیس با افزایش ۷۰۰ تومانی تا کانال ۷۷ هزار تومان صعود کرد و ۷۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. یورو با افزایش ۶۰۰ تومانی وارد کانال ۶۶ هزار تومان شد و به قیمت ۶۶ هزار و ۳۴۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا