طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 19 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته دوم خرداد در یک روند ضعیف معامله شد و نوسانات محدودی داشت. هفته نیمه تعطیل که سایه سیاستگذار همچنان در بازار ارز گسترده شد، بیش از آنکه هفته ای فعال و موفق باشد، یک انتظار بود. بازرگانان منتظر نتیجه نشست شورای حکام بودند و در نهایت این شورا قطعنامه ای علیه برنامه هسته ای ایران تصویب کرد. تصمیمی که می تواند یک سیگنال صعودی به بازار فارکس ارسال کند. به همین دلیل باید دید روز شنبه بازارساز چه برنامه ای برای کنترل قیمت دلار دارد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته دوم در حال افزایش است خرداد زمانی که بازارها تنها چهار روز فعال بودند، آسیب دید. معامله گران گفتند که علیرغم تعطیلی نسبی بازارها، حضور بازارسازان قوی بود. هفته گذشته دلار در کانال های ۸ و ۹ کریدور ۵ نوسان داشت و در نهایت در سطوح بالای کانال ۸ کریدور ۵ بسته شد.

بازار ارز از ۱۰ روز گذشته منتظر نتیجه جلسه هیات دولت و احتمال تصویب قطعنامه علیه ایران بوده است. این اولین بار در دو سال گذشته است که چنین قطعنامه ای علیه تهران به تصویب می رسد. پذیرش این قطعنامه در حالی صورت می گیرد که تهران در روزهای اخیر اعلام کرده در صورت پذیرش قطعنامه پاسخ خواهد داد.

واکنش تهران به تصمیم شورای استانداری چگونه است؟

به گفته فعالان بازار مالی، صرف تصمیم گیری برای بازارها مهم نیست و واکنش ایران به این تصمیم مهم است. این در حالی است که رئیس سازمان انرژی اتمی در روزهای اخیر اعلام کرده بود در صورت اعمال فشار سیاسی یا تصویب قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام، تهران پاسخ خواهد داد.

با توجه به تلاش سیاست گذاران برای کنترل قیمت دلار و انتخابات پیش رو، به نظر می رسد بازارساز همچنان با افزایش عرضه، کنترل قیمت را ادامه دهد. معامله گران حضور بازارساز در بازار ارز را همچنان قوی می دانند. اقتصاددانان بر این باورند که سیاست گذاران با کنترل نقدینگی، افزایش نرخ بهره، اقدامات سرکوب نرخ ارز و افزایش فروش نفت توانسته اند بازار ارز را کنترل کنند. آنها قیمت دلار را در محدوده قیمت فعلی برای روزهای آینده پیش بینی کردند.

قیمت تتر به کانال ۵۹۰۰۰ تومان نزدیک شد

لازم به ذکر است قیمت درهم در روز پنجشنبه ۱۶ هزار و ۱۴۰ تومان معامله می شد. تتر با قیمت ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و ۱۵۰ تومان افزایش یافت. پوند انگلیس ۷۵ هزار و ۱۲۰ تومان و یورو ۶۳ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا