طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 19 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در آغاز معاملات نقدی روز شنبه با افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی بهبود یافت. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روند قیمت دلار افزایش خواهد یافت و معامله گران نیز معتقدند تا واکنش ایران به حوادث منطقه (حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق) بازار در بلاتکلیفی خواهد بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در آغاز سومین هفته معاملاتی است فروردین با یک گپ مثبت باز شد. در حالی که انتظار می رفت قیمت این اسکناس در روز شنبه با تلاش سیاستگذار کمی تعدیل شود، دلار از محدوده مقاومت عبور کرد و ۳۵۰ تومان افزایش یافت.

معامله گران معتقدند پس از حوادث هفته گذشته مربوط به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، این پاسخ ایران به رویدادهای هفته گذشته است که از اهمیت بالایی برخوردار است و تجار را در بلاتکلیفی نگه داشته است.

دلار در ابتدای هفته سوم فروردین نصف کانال چهارم را شکست و در کریدور ششم در سطوح هفتم و هشتم این کانال نوسان کرد.

دلار در دولت سیزدهم ۱۴۴ درصد رشد کرد

بررسی روند توسعه قیمت دلار در دولت سیزدهم نشان می دهد که در چهاردهم مرداد زمانی که سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۰ مراسم تحلیف را برگزار کرد، دلار در محدوده قیمتی ۲۶۵۰۰ تومان معامله می شد. پس از این مدت قیمت دلار ۱۴۴.۳۴ درصد افزایش یافت. یعنی در این مدت دلار حدود ۳۸ هزار و ۲۵۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

اقتصاددانان می گویند بازارهای مالی در وضعیت نامشخصی قرار دارند. بنابراین نمی توان به خریداران دلار پیشنهاد داد. با این حال، همیشه تاکید می شود که خریداران وارد مناطقی شوند که بازار بدون جهت است.

یورو ۷۰ هزار تومان شد

لازم به ذکر است اسکناس و حواله دلاری مخالف ثبات قیمت در هفته دوم است فروردین با ۱۰۰ تومان افزایش بازگشایی شد و ۴۳ هزار و ۵۶۸ تومان و حواله دلاری ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان عرضه شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا