طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 2 تیر 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در خرداد ۱۴۰۳ در نهایت با بازدهی ۲.۹۵% کار خود را به پایان رساند. روند این لایحه رفت و برگشت و مشابه وضعیت دلار در سال گذشته در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومان است. در حالی که آمارها حکایت از رشد تجارت ایران و آمریکا دارد، به نظر می رسد دست پر بازارساز که کارشناسان در ماه های اخیر بارها به آن اشاره کرده اند، ناشی از مذاکرات پشت پرده باشد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته گذشته افزایش یافت خرداد این امر با افزایش محدود بهره وری و افزایش ۳۵۰ تومانی همراه بود. روند نوسان قیمت اسکناس های آمریکایی در محدوده مشخصی در حال نوسان بود که اقتصاددانان چپ بازارساز را پر می دانند و تصور می کنند سیاست گذار اجازه نخواهد داد تا دلار تا انتخابات به کریدور بالاتری صعود کند.

پیش بینی قیمت دلار

اسکناس دلار در معاملات اخیر روز پنجشنبه در نیمه پایینی کانال بسته شدن کریدور پنجم در بازار ثابت ارز قرار داشت. به نظر می رسد شرایط فعلی بازار ارز همانند سال گذشته است، نوسانات محدود در منطقه مورد تایید سیاستگذاران است. اگر بخواهیم بازار را بر اساس الگوی سال گذشته تحلیل کنیم تا اخبار نامطلوب و حجم بالای تقاضا وارد بازار نشود، روند قیمت این اسکناس در محدوده فعلی با تلرانس دو به نوسان خواهد داشت. سه هزار تومان.

مبادلات ایران و آمریکا افزایش یافت

لازم به ذکر است که کارشناسان اقتصادی همواره به دست بازارساز اشاره می کنند و این موضوع را اهرمی برای کنترل قیمت اسکناس دلار می دانند. اگر این را به آماری که اخیراً توسط اداره سرشماری آمریکا منتشر شده است اضافه کنیم، فرضیه مذاکرات پشت پرده بین دو کشور تقویت می شود. آمارها نشان می دهد صادرات آمریکا به ایران در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با ۵۱ درصد افزایش به ۲۶.۵ میلیون دلار رسیده است.

اداره آمار آمریکا در گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در چهار ماه نخست سال جاری به ۳۰.۶ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد افزایش داشته است. در ماه های ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، کالاهایی به ارزش ۱۷.۸ میلیون دلار بین دو کشور مبادله شد.

همچنین ۱۷.۵ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شد. واردات این کشور از ایران نیز در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با ۱۳ برابر افزایش به ۰.۳ میلیون دلار در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ به ۴.۱ میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری رسید.

آرام بازار ارز در سایه دلار

قیمت پوند انگلیس ۷۵ هزار و ۴۶ تومان و یورو با ۱۰۰ تومان افزایش ۶۳ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه اسکناس دلار ۴۵ هزار و ۹۴۵ تومان و حواله دلاری ۴۲ هزار و ۸۹۹ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

سبد بهشت










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا