طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 2 مرداد 1403 / تدبیر ارزی، قیمت دلار را مهار کرد!

به گزارش افق میهن، قیمت دلار از ابتدای هفته در یک محدوده حرکت کرده و در محدوده خاصی با تحمل محدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان معامله می شود. اسکناس دلار در آخرین معاملات روز دوشنبه در نیمه هفتم کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

دولت برای مدیریت بازار ارز پول پاشی نکرد!

اولین دوشنبه مرداد ۱۴۰۳ آخرین جلسه سالانه مجمع عمومی بانک مرکزی در دولت سیزدهم تشکیل شد. این نشست با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و خاندوزی وزیر اقتصاد برگزار شد.

رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه رشد اقتصادی کشور را پنج درصد عنوان کرد و گفت: این بالاترین رشد در بین کشورهای منطقه است. او اعتراف کرد که سال گذشته ۶۸ میلیارد دلار و امسال نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار تعهد کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی مدعی شد که این تخصیص و تامین ارز در کمترین زمان ممکن و با هماهنگی وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط انجام شده است. وی مدیریت بازار ارز از طریق افزایش درآمدهای نفتی و گازی، تامین ارز مورد نیاز واردات، توسعه تامین مالی ارزی و مدیریت ذخایر بین المللی کشور را از جمله برنامه های بانک مرکزی عنوان کرد نرخ ارز قابل کنترل و کاهش است و درصد بازگشت ارز حاصله به چرخه اقتصادی کشور را به بیش از ۸۵ درصد افزایش می دهد که به معنای افزایش عرضه ارز برای تخصیص ارز از ۷۴ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸۵ درصد در ۱۴۰۲ و کاهش زمان انتظار برای تخصیص و تحویل و همچنین کنترل ثبت سفارش با بودجه ریزی ارزی اجرا شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری نیز تاکید کرد که دولت سیزدهم علیرغم همه فشارها، هیچ گاه به ارز حمله نکرد، بلکه اقدامات پولی دولت بسیار منطقی، هوشمندانه و موثر بود.

پیش بینی قیمت دلار

لازم به ذکر است که کارشناسان اقتصادی رشد پایدار قیمت دلار را در کوتاه مدت پیش بینی کرده و احتمال بازگشت قیمت این اسکناس به نیمه کریدور پنجم را بالا می دانند. آنها در بلندمدت و تا پایان سال روند صعودی قیمت اسکناس های آمریکایی را با توجه به خروج سرمایه از کشور پیش بینی می کنند و معتقدند که این موضوع نگرانی هایی را در مورد افزایش قیمت دلار ایجاد می کند.

قیمت تتر بالاتر از دلار بود

لازم به ذکر است قیمت درهم در روز دوشنبه با ۸۰ تومان کاهش به ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان رسید. قیمت تتر با ۱۵۰ تومان افزایش به ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

پوند انگلیس ۱۰۰ تومان با قیمت ۷۴ هزار و ۵۷۰ تومان معامله شد. قیمت یورو نیز ۶۲ هزار و ۷۲۰ تومان بود و ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

لازم به ذکر است، اسکناس دلار روز دوشنبه با قیمت ۴۶ هزار و ۹۸۳ تومان و حواله دلاری با بیش از ۵۰ تومان افزایش، ۴۳ هزار و ۸۶۹ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا