طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 20 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار هفته را با نوسانات محدود صعودی آغاز کرد اما از انتهای کریدور ششم عبور نکرد. روند تقاضا در روزهای پایانی سال همچنان رو به افزایش است و معامله گران افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی را دلیل افزایش محدود قیمت دلار در بازار داخلی می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز شنبه با محدودیت ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان افزایش یافت و در کف کریدور ششم در سطوح هفتم و هشتم معامله شد. معامله گران مدعی هستند بازار آزاد و معاملات دلار داغ است و تعداد انگشت شماری فروشنده در بازار وجود دارد.

آیا دلار به کریدور قبلی باز می گردد؟

برخی معامله گران بر این باورند که با اجرای سیاست فریز قیمت دلار در سال جاری توسط بانک مرکزی، دلار در روزهای پایانی سال در کانال ۵۰ هزار تومانی بسته می شود. آنها می گویند سیاستگذاران اجازه نمی دهند دلار در کریدور ششم به ۱۴۰۲ ختم شود و اگر در محدوده فعلی بماند، قصد دارد در بازار ارز نوساناتی ایجاد کند.

لازم به ذکر است که روند صعودی قیمت ها در بازارهای جهانی نیز از التهاب بازارهای داخلی در امان نماند. رشد جهانی طلا و بیت کوین اثر صعودی قیمت دلار را افزایش داد و بازارها در روند صعودی قوی تری قرار گرفتند.

آیا سال سختی برای دلار است؟

اقتصاددانان انتظار دارند فشار مالیاتی در سال آینده افزایش یابد و الزامات دولت افزایش یابد. آنها می گویند که رونق اقتصادی و اشتغال برای دولت اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی را برای بازارهای مالی ایجاد می کند، همانطور که امسال اتفاق افتاد.

شنبه ۱۹ اسفند قیمت ارزهای مهم در بازار با روندی افزایشی باز شد. قیمت درهم در اولین روز هفته با قیمت ۱۶ هزار و ۳۷۰ تومان بسته شد و ۵۰ تومان افزایش یافت. همچنین قیمت تتر با ۴۰۰ تومان افزایش به ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس ۷۰۰ تومان رشد کرد و ۷۷ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد. یورو با هجوم ۱۰ هزار تومانی وارد کانال ۶۶ هزار تومان شد و به قیمت ۶۶ هزار و ۲۱۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا