طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 20 تیر 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در روز سه شنبه از کریدور پنجم با کاهش محدود به نیمه زیرین شبکه ۹ بازگشت. به گفته معامله گران، روند نزولی قیمت دلار ممکن است نه تنها حاصل تلاش بازارسازان باشد، بلکه متاثر از آغاز عرضه جدید خودروهای وارداتی نیز باشد. فعالان بازار ارز نیز رکود معاملات در ماه محرم را کاهش موثر تقاضا در بازار ارز می دانند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در روزهای پایانی هفته سوم با افزایش همراه بوده است تیر این یک روند مستمر بود. این نت در چهارمین روز هفته با ریتم نزولی محدود بازگشایی شد و در نهایت در نیمه اول آخرین کانال کریدور پنجم بسته شد.

پیش بینی قیمت دلار

معامله گران بر این باورند که تاثیر عرضه جدید خودروهای وارداتی و آغاز ماه محرم در بازار ارز و طلا قابل مشاهده است اما برخی کارشناسان اقتصادی می گویند سیاستگذار برای حمایت از قیمت دلار تلاش می کند قیمت دلار را پایین نگه دارد. بازارگردان، این لایحه را با کمترین نرخ ممکن به دولت چهاردهم ارائه کند

همچنین برخی از ریزشگران بازار معتقدند در روزهای آینده شاهد افزایش شدید قیمت ارز نخواهیم بود. زیرا ورود پول به بازار سخت شده است و شرایط اجتماعی در حال حاضر کشش لازم برای جهش های بزرگ را ندارد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، سیاستگذار مسئول ایجاد هرگونه تحول در بازار ارز و قیمت دلار در بلندمدت است. می گویند فعلا و تا نصف شرایط باثبات و آرامی در بازار ارز حاکم است مرداد و با برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این ثبات در بازارهای مالی حفظ خواهد شد.

درهم از کاهش ارزش دلار حمایت کرد

لازم به ذکر است قیمت درهم در روز سه شنبه ۱۶ هزار و ۱۱۰ تومان بود و ۸۰ تومان کاهش یافت. قیمت تتر با ۶۰۰ تومان کاهش به کریدور پنجم بازگشت و روی ۵۹ هزار و ۷۵۰ تومان ایستاد.

لازم به ذکر است روز سه شنبه اسکناس دلار ۴۶ هزار و ۴۵۹ تومان و حواله دلار ۴۳ هزار و ۳۷۹ تومان با ۱۰۰ تومان گرانی فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا