طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 20 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در روز اول هفته سوم خرداد با افزایش ۵۰۰ تومانی در کانال بالاتر قرار گرفت. اسکناس دلار هفته ها است که در کانال های هشت و نهم کریدور پنجم گیر کرده است. برخی از معامله گران سیگنال های سیاسی هفته گذشته را دلیل رشد تقاضا و افزایش محدود قیمت این اسکناس می دانند.



به گزارش ایران تحلیل؛ نرخ دلار در شروع معاملات روز شنبه ۲۸ اسفند خرداد با بالا بردن پله ها در راهرو پنجم کانالی پیش رفت. اسکناس آمریکایی روز شنبه با افزایش ۵۰۰ تومانی در گام دوم آخرین کانال کریدور پنجم بسته شد.

اگرچه برخی معامله گران بر این باورند که رشد قیمت دلار تحت تاثیر انتشار قطعنامه علیه برنامه هسته ای ایران در جلسه هفته گذشته شورای حکام خواهد بود و معتقدند روند تقاضا در بازار ارز اندکی افزایش یافته است، اما به نظر می رسد عرضه و تقاضا همچنان در تعادل هستند. بازارساز کنترل قیمت دلار را در دستکاری ارز در دست دارد.

دلار با دست و دل سیاستمدار مهار شد

اقتصاددانان محدوده فعلی دلار را کف قیمتی این اسکناس می دانند و آن را با محدوده ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان در سال گذشته مقایسه می کنند. به گفته تحلیلگران اقتصادی، همبستگی بالایی بین نرخ تورم و نرخ رشد ارز وجود دارد.

آنها دوره های ثبات ارز را کوتاه مدت و کوتاه مدت توصیف می کنند و معتقدند دلار تقریباً ۱۰ هزار تومان به ارزش ذاتی خود اختلاف قیمت دارد و در میان مدت به راحتی می توان این اختلاف قیمت را بست.

ارزهای اصلی با قیمت دلار همسو شدند

لازم به ذکر است قیمت درهم روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۶۲۲۰ تومان معامله شد و ۱۰۰ تومان افزایش یافت. تتر ۵۹ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد و ۳۵۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه هفدهم ماه جاری اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادلات ایران انجام شد. خرداد با ۱۰۰ تومان افزایش منتشر شد. اسکناس دلار ۴۵ هزار و ۲۸۰ تومان و حواله دلاری ۴۲ هزار و ۲۷۸ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا