طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 21 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:



قیمت دلار ۱۲۰۰ تومان کاهش یافت



قیمت دلار در روز یکشنبه تا کریدور ۵۰ هزار تومانی کاهش یافت. معامله گران بر این باورند که این تغییر قیمت فشار سیاستگذاران است تا دلار در کف قیمتی ۱۴۰۲ به پایان برسد. فعالان بازار طلا معتقدند افت ۱۲۰۰ تومانی در برابر دلار ضرری برای کسی نخواهد داشت چرا که محدوده فعلی دلار با مفروضات اقتصادی ناپایدار است.



به گزارش ایران تحلیل، در آخرین معامله روز یکشنبه قیمت دلار با ۱۲۰۰ تومان کاهش نسبت به اولین روز هفته بسته شد. افت قیمت، اسکناس آمریکا را به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگرداند و این شدیدترین افت قیمت دلار در هفته های اخیر است. در دومین روز هفته، دلار در سقف بالای کریدور پنجم بسته شد.

شایان ذکر است که قیمت درهم در روز یکشنبه کاهش چشمگیری داشت و این موضوع بر رفتار دلار تاثیر منفی داشت. فعالان بازار ارز تاثیر نوسانات قیمت این اسکناس و افزایش عرضه آن را بر روند نزولی دلار می دانند.

آیا بازارساز نسبت به دلار نوسان داشت؟

در روزهای اخیر برخی معامله گران به بازگشت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی به دلیل سیاست فریز ارزی بانک مرکزی اشاره کردند. آنها معتقدند تمام تلاش سیاستگذاران برای پایین نگه داشتن قیمت دلار در بهار است و این هدف تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

با وجود کاهش قیمت دلار، فعالان بازار ارز معتقد نیستند که خریداران عجول در روزهای اخیر متضرر شده باشند. آنها می گویند بازارساز بخواهد یا نخواهد روند قیمت دلار افزایش می یابد و خریدارانی که امروز متضرر می شوند برنده آینده هستند.

بسیاری از معامله گران افزایش تقاضا در روزهای اخیر را بهانه خوبی برای سیاستگذاران برای ایجاد فضای هیجانی در بازار و شکل گیری روند صعودی ارزهای مختلف و نوسانات می دانند. آنها رفتار بازار ارز در هفته های اخیر را مشابه الگوی جهش قیمت دلار در سال های اخیر می دانند و معتقدند به این ترتیب بخشی از کسری بودجه و تسویه آن جبران شده است.

کانال تتر ۶۰ هزار تومان ضرر کرد

پوند انگلیس با افت ۱۹۰۰ تومانی ۷۶۶۰۰ تومان معامله شد. یورو با افت هزار تومانی به کانال ۶۵ هزار تومان بازگشت و به قیمت ۶۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا