طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 21 تیر1403

به گزارش افق میهن، قیمت دلار در پنجمین روز کاری هفته جاری با کاهش ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم در حال معامله بود.

بازار ارز پس از اعلام نتایج انتخابات روز شنبه ۲۵ اسفندماه تیر در مدار کاهش قیمت قرار دارد. این ریتم نزولی اگرچه نوسانات زیادی ندارد اما توانسته در این پنج روز قیمت دلار را نزدیک به دو هزار تومان کاهش دهد.

به نظر می رسد شور و هیجان ارزی سیاستگذاران، خوش بینی به آینده سیاسی با انتخاب دکتر. مزیکیان، رکود محرم و کاهش انتظارات تورمی دست به دست هم داد و قیمت دلار را پایین آورد.

پیش بینی قیمت دلار

با وجود توسعه متوازن عرضه و تقاضا، معامله گران شاهد ادامه کاهش قیمت دلار همراه با تقاضا هستند. آنها معتقدند بازار ارز از ماه های رکود سال بیرون آمده و نرخ کاهش در نهایت به نصف خواهد رسید. مرداد طول می کشد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند کف قیمت دلار نیمی از کریدور پنجم است و معتقدند که قیمت دلار نمی تواند بیشتر از این کاهش یابد و رشد تقاضا و منابع ارزی کشور اجازه افت بیشتر به بازارساز را نمی دهد. آنها معتقدند که اخبار مثبت فروشندگان بیشتری را به بازار فارکس خواهد فرستاد، اما در میان مدت این روند نزولی دوام نخواهد داشت.

درهم از کاهش قیمت دلار حمایت نکرد

لازم به ذکر است قیمت درهم در روز چهارشنبه ۱۶۰۰۰ ۱۱۰ تومان بود و در نهایت با فراز و نشیب های محدود به قیمت روز سه شنبه بسته شد. قیمت تتر با افت ۷۰۰ تومانی به ۵۹۰۰۰ ۵۰ تومان رسید.

پوند انگلیس با افت ۵۵۰ تومانی به ۷۵ هزار و ۵۱۰ تومان رسید و یورو نیز با افت ۵۰۰ تومانی به کار خود در قیمت ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان پایان داد.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه اسکناس دلار ۴۶ هزار و ۴۵۹ تومان و حواله دلار ۴۳ هزار و ۳۷۹ تومان فروخته شد و قیمت تغییر نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا