طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 21 مرداد 1403



به گزارش افق میهن،

با باز شدن بازارهای مالی در روز شنبه، دلار باز شد. کاهش ۱۳۰۰ تومانی این اسکناس را در آخرین معامله روز شنبه به کف کریدور ششم رساند.

بررسی بازار ارز نشان می دهد که تب تقاضا در بازار ارز تا حدودی فروکش کرده و بازار تا حدودی از التهاب اخبار سیاسی رها شده است. معامله گران بر این باورند که توجه هفته گذشته تنها بر اخبار سیاسی و احتمال وقوع جنگ متمرکز بود، اما اکنون برخی سیگنال ها حاکی از آرامش در منطقه خاورمیانه است و این موضوع تب تقاضا را در بازار ارز پایین آورده است.

بازار با ۳ سیگنال آرام شد

نگاهی به اخبار و اتفاقات چند روز اخیر نشان می دهد که احتمال درگیری ایران و اسرائیل تا حدودی کاهش یافته است. این مشکل می تواند مهم ترین سیگنال برای بازگشت قیمت دلار به کریدور پنجم باشد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل امروز بر اولویت آتش بس دائمی در غزه تاکید کرد و اعلام کرد که ایران از حق خود برای دفاع مشروع استفاده می کند. اما او امیدوار است که این پاسخ بر آتش بس احتمالی در غزه تأثیری نداشته باشد. به نظر می رسد این موضع ایران حاکی از آمادگی ایران برای راه حل مسالمت آمیز است.

از سوی دیگر بحث انتخابات آمریکاست که از دیدگاه اقتصاددانان تاثیر مستقیمی بر بازار ارز دارد. در نظرسنجی های فعلی، کامالا هریس چهار درصد از دونالد ترامپ جلوتر است. این واقعیت که هریس طرفدار پیشبرد مذاکرات با ایران است، پیامدهای مهمی برای کاهش انتظارات تورمی و امید به احیای برجام دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که بر روند نزولی قیمت دلار در روز شنبه تاثیر گذاشت، مشکل عدم افزایش قیمت نفت است. این ثبات نسبی در قیمت نفت نشان می دهد که تحلیلگران احتمال جنگ همه جانبه ایران و اسرائیل را جدی نمی دانند.

پیش بینی قیمت دلار

اقتصاددانان پیش‌بینی دلار در آینده را وابسته به اخبار سیاسی می‌دانند و می‌گویند نمی‌توانند پیشنهادهایی برای ورود یا خروج از بازارهای مالی ارائه دهند.

۳۰۰ تومان ارزان شد

قیمت درهم روز شنبه با افت ۳۲۰ تومانی به سطح ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان رسید. قیمت تتر با ۶۰۰ تومان کاهش نسبت به روز جمعه ۶۰ هزار و ۱۵۰ تومان بود.

پوند انگلیس با قیمت ۷۶ هزار و ۲۶۰ تومان معامله شد و ۱۶۰۰ تومان کاهش یافت. قیمت یورو نیز ۶۵ هزار و ۴۳۰ تومان بود و ۱۳۰۰ تومان کاهش یافت.

لطفا توجه داشته باشید که از روز شنبه ۲۰ مرداد اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۶۰۷ تومان و حواله دلاری ۴۴ هزار و ۵۹۴ تومان با ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش قیمت فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا