طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت دلار 22 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته سوم اردیبهشت با بازدهی منفی و کاهش محدود به پایان رسید. قیمت این اسکناس در این هفته دچار مشکل شده است. تحلیلگران اقتصادی چند روز اخیر اردیبهشت آنها آن را فرصت مناسبی برای ورود به بازار عنوان می کنند و پیش بینی می کنند دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگردد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار هفته گذشته با بازدهی منفی و کاهش ۲۵۰ تومانی بسته شد. دلار طی پنج روز پایانی معاملات هفته گذشته روندی رنج‌آور داشته و در انتهای کریدور ششم معامله می‌شود. اسکناس آمریکا روز پنجشنبه در مرحله سوم کانال اول کریدور ششم بسته شد.

این هفته توجه تجار به سفر گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و دیدار وی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و علی باقری معاون سیاسی وی جلب شد. برخی فعالان بازار ارز در میان خوش‌بینی نسبت به آغاز مذاکرات کاهش تحریم‌ها، معاملات را متوقف کردند. کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاستگذار پولی از این سفر سیاستی برای کنترل قیمت دلار بهره کافی برد و با تزریق اخبار مثبت توانست دلار را در محدوده خاصی منجمد کند.

هفته چهارم اردیبهشت چند دلار

کارشناسان اقتصادی با تاکید بر اینکه دلار در هفته های اخیر نتوانسته سطح ۶۳ هزار تومانی را حفظ کند و وارد فاز اصلاحی شده است، می گویند: عملکرد بازارساز حاکی از پر بودن دست همه است؛ اما در این راستا، قیمت دلار در هفته های اخیر در سطح ۶۳ هزار تومان باقی مانده است. بنابراین احتمال بازگشت قیمت دلار به محدوده ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان در پایان هفته وجود دارد. اردیبهشت بالا است آنها معتقدند که حد قیمت دلار در کریدور ۵ و ۶ به احتمال زیاد تا وسط است. تیر ادامه دارد.

تحلیلگران بازارهای مالی به خریداران ارز توصیه می کنند که به تدریج وارد بازار شوند. آنها احتمال بازگشت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی را موقتی می دانند اما آن را منطقه ای جذاب برای سرمایه گذاری توصیف می کنند.

قیمت تتر با دلار همسو شده است

قیمت درهم روز پنجشنبه ۱۶ هزار و ۶۲۰ تومان معامله می شد. تتر برابر با دلار ۶۱ هزار و ۲۵۰ تومان بود.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار در روز پنجشنبه تغییری نداشت. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۷۸۳ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا