طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 22 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار روز دوشنبه با افت محدود در سقف بالای کریدور پنجم نوسان کرد. این اسکناس با تلاش سیاستگذار در سطح حمایت معامله می شود. کارشناسان اقتصادی معتقدند تغییر کریدور دلار در دو روز اخیر به آمارگیری و دستیابی به دستاوردهای دولت کمک کرد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز دوشنبه بار دیگر با کاهش ارزش افزایش یافت و با ادامه معاملات ۳۰۰ تومان افزایش تدریجی را به ثبت رساند. این اوراق در سومین روز معاملاتی هفته در میانه کانال نهم کریدور ۵۰ هزار تومانی بسته شد.

معامله گران بازار فارکس هفته گذشته بازگشت دلار به کریدور پایینی را پیش بینی کردند زیرا دلار در سقف قیمت معامله شد. آنها معتقدند بازارساز از بازار پرتقاضای ارز منحرف شده است.

کاهش قیمت دلار با هدف کسب سود انجام شد

برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند تلاش ها و سیگنال های سیاست گذاران از ابتدای سال به روند نزولی قیمت دلار منجر شده است، اما افزایش این لایحه اجتناب ناپذیر بوده است. زیرا صنایع بالادستی کشور با دلار با قیمت بالاتری معامله می شود.

آنها با اشاره به افزایش هزینه های دولت در ماه های پایانی سال به دلیل پرداخت حقوق و عیدی و همچنین تسویه حساب های ریالی، می گویند روند افزایشی در هفته های اخیر از الگوی افزایش قیمت ها پیروی می کند. ایالات متحده در سال های اخیر سیاست گذار پس از نوسانات دلار را کاهش داد تا بعداً از آن به عنوان یک دستاورد در مدیریت ارزی کشور یاد کرد.

بازار ارز با کاهش قیمت دلار همراه شد

دوشنبه، ۲۱ اسفندقیمت ارزهای اصلی در بازار با روند نزولی بازگشایی شد اما به رشد تدریجی ادامه داد. قیمت درهم که در زمان گشایش بازار ارز در انتهای کانال ۱۶ هزار تومانی در نوسان بود، در سومین روز هفته با قیمت ۱۶ هزار و ۱۶۰ تومان بسته شد.

در ادامه قیمت تتر ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شد و نسبت به روز یکشنبه تغییر قیمتی نداشت. پوند انگلیس ۷۶ هزار و ۸۷۰ تومان معامله می شد. یورو به قیمت ۶۵ هزار و ۴۷۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا