طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 22 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار روز دوشنبه در کانالی حدود ۵۰۰ تومان در کریدور پنجم حرکت کرد. اسکناس دلار چندین هفته است که در یک منطقه قیمتی معین گیر کرده است. فعالان بازار ارز کاهش قیمت محدود این اسکناس را با تایید نامزدهای ریاست جمهوری و خوش بینی به آینده برجام مرتبط می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در سومین روز هفته با نوسانات محدود در کریدور پنجم کانالی بازگشت. اسکناس دلار در معاملات اخیر روز دوشنبه در سطوح نهایی کانال ۸ کریدور ۵ بسته شد.

در هفته های اخیر، دو کانال آخر کریدور پنجم به عنوان یک منطقه حمایتی کلیدی برای لایحه ایالات متحده ظاهر شده است. فعالان بازار ارز معتقدند که سیاستگذار با تنوع بخشی به ارز از رشد قیمت دلار جلوگیری کرد و تا زمان اعلام نتایج انتخابات، محدوده فعلی این اسکناس حفظ خواهد شد.

پیش بینی قیمت دلار

برخی از معامله گران بازار ارز دلیل بازگشت قیمت دلار در روز دوشنبه را تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری در روز یکشنبه بیستم می دانند. خرداد در نتیجه قرار گرفتن برخی از نامزدها در لیست مذکور و خوش بینی به آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به نظر می رسد سیاست گذار ثبات قیمت دلار و چرخش در محدوده فعلی را با توجه به دست بالای بازارساز و نزدیک بودن به مرحله حساس انتخابات ترجیح می دهد.

شایان ذکر است اقتصاددانان و فعالان بازار ارز بر عدم تطابق قیمت دلار با تورم فعلی اتفاق نظر دارند. آنها معتقدند دلار عامل اصلی تعیین قیمت در بازارها است و با افزایش قیمت سایر اقلام و کالاها و مشکل تورم، دلار از سایر بازارها عقب افتاده است.

مسیر تتر از دلار جدا شد

پوند انگلیس با افت ۳۰۰ تومانی ۷۴ هزار و ۸۸۰ تومان و یورو نیز با ۷۰۰ تومان کاهش، ۶۳ هزار و ۳۸۰ تومان معامله شد.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار در روز دوشنبه تغییری نداشته است. قیمت اسکناس دلار ۴۵۰۰۰ ۵۰۸ تومان و حواله دلاری نیز ۴۲۰۰۰ ۴۹۱ تومان عرضه شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا