طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 22 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار روز یکشنبه محدوده معاملاتی مهم خود را در کریدور ششم از دست داد و با کاهش ۵۰۰ تومانی وارد کریدور پنجم شد. این اسکناس پس از ۱۱ روز وارد راهروی زیرین شد و احتمال درگیری ایران و اسرائیل را کاهش داد. معامله گران محدوده معاملات فعلی را مهم می دانند و معتقدند هر سیگنال مثبت یا منفی می تواند نمودار قیمت دلار را نزولی یا صعودی کند.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در دومین روز هفته گذشته مرداد با یک حرکت رو به پایین بازگشایی شد و پس از ۱۱ روز به راهروی پنجم بازگشت. این اسکناس در آخرین معامله روز یکشنبه ۲۱ ام مرداد او با ۵۰۰ تومان کاهش در نیمه بالایی آخرین کانال راهرو پنجم کار خود را به پایان رساند.

قیمت ۱۰ دلار مرداد متاثر از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تهران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی و رهبر حماس با بیش از هزار تومان افزایش به کریدور ششم پرواز کرد و تا مرز ایران پیشروی کرد. کانال دوم این راهرو با گذشت زمان و گرمای شرایط بحرانی و تزریق سیگنال های مساعد و صبورانه از تهران به عنوان اقدام متقابل، به تدریج قیمت دلار کاهش یافت و در نهایت این اسکناس به کریدور پنجم بازگشت.

از دیدگاه اقتصاددانان اگرچه احتمال بازگشت قیمت دلار به کریدور پنجم اندک بود، اما به دلیل توجه معامله گران به برخی اخبار و رویدادهای سیاسی مانند انتخابات آمریکا و اخبار مربوط به انتخابات تحت عنوان کابینه دولت چهاردهم آرامش نسبی در بازار.

لازم به ذکر است موضوع حوادث خاورمیانه و دوری از شرایط بحرانی همواره موجب افزایش قیمت دلار و سایر ارزهای اصلی می شود. در عین حال، کامالا هریس، یکی از نامزدهای انتخابات آمریکا در سخنانی تاکید کرد که اکنون زمان توافق آتش بس در غزه فرا رسیده است. می توان گفت یکی از دلایل عدم پاسخ ایران به حمله تروریستی اسرائیل در تهران، موضوع آتش بس است.

پیش بینی قیمت دلار

علیرغم ارسال سیل اخبار سیاسی به بازارها، برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تاثیر نرخ دلار بر رویدادهای سیاسی نسبت به گذشته کمتر شده است و نوسانات محدود نرخ ارز نشان می دهد که نیازی به مداخله نیست. بانک مرکزی در بازار ارز از سوی دیگر برخی سیگنال‌ها حاکی از دخالت بازارساز در بازار دبی و تخصیص درهم برای کاهش قیمت دلار است.

تتر ۶۰۰۰۰ دلار به کانال برگرداند

قیمت درهم روز یکشنبه با افت ۸۰ تومانی به سطح ۱۶ هزار و ۲۶۰ تومان رسید. قیمت تتر در دومین روز هفته بسیار نوسان بود. این ارز دیجیتال در معاملات صبح روز یکشنبه به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت و با قیمت ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. اما در زمان نگارش به کریدور ششم بازگشت و به مرز ۶۰ هزار تومان رسید.

پوند انگلیس با قیمت ۷۶ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد و ۱۶۰ تومان کاهش یافت. قیمت یورو ۶۵۰۰۰ ۱۵۰ تومان شد و ۳۰۰ تومان کاهش یافت.

لازم به ذکر است روز یکشنبه اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۷۳۳ تومان و حواله دلاری ۴۴ هزار و ۷۰۹ تومان فروخته شد و مانند شنبه بیش از ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا