طلا و ارز

پیش ‌بینی قیمت دلار 23 اردیبهشت 1403

به گزارش افق میهن:






امروز قیمت دلار با کاهش محدود به انتهای کریدور ششم بازگشت. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند بازارساز بیشترین سود را از اتفاقات سیاسی چند روز اخیر برده و در هفته های اخیر بر نرخ دلار تاثیر گذاشته است. آنها پیش بینی می کنند تا زمانی که توافقات کشور و مسائل کلان اقتصادی از جهت خاصی پیروی کند، دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در ابتدای هفته با ۵۰۰ تومان کاهش در انتهای کریدور ششم در نوسان بود. معامله گران به حضور پررنگ بازارساز برای کنترل قیمت اسکناس آمریکایی اشاره می کنند و می گویند این مشکل دلار را به کف حمایتی کشانده و فعالان بازار از ترس افزایش قیمت نقره در آینده تمایل چندانی ندارند. هفته برای اقدام .

پیش بینی تداوم روند زیان آور دلار

تحلیلگران بازارهای مالی تمایل بازارساز را برای بازگرداندن دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی می دانند. آنها بر این باورند که این فشار از سوی سیاستگذاران ناشی از تولید خبر و اخبار درمانی است که سعی می کنند دلار را در روند نزولی نگه دارند.

در روزهای اخیر بازار تلاش کرده تا رشد تقاضا را افزایش دهد اما در حال حاضر تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران در بازار است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نتیجه سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران می تواند بر بازارهای مالی کشور تاثیرگذار باشد. آنها می گویند بازارها هنوز نامشخص است. کارشناسان معتقدند تا زمانی که مسیر مذاکرات برجام مشخص نشود، قیمت دلار افزایش نخواهد یافت. معامله گران فراز و نشیب دلار را ماهیت بازار و یک مشکل عادی می دانند.

قیمت تتر ۶۰۰۰۰ تومان

قیمت درهم روز شنبه ۱۶ هزار و ۴۱۰ تومان معامله شد و ۲۱۰ تومان کاهش یافت. قیمت تتر تقریباً برابر با دلار ۶۰ هزار و ۹۵۰ تومان بود.

لازم به ذکر است اسکناس ها و حواله های دلاری روز شنبه با ۱۰۰ تومان افزایش بازگشایی شد. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۷۹ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۹۰۴ تومان فروخته شد.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز افق میهن مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا