طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 23 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در اولین روز ماه مبارک رمضان به همان قیمت روز دوشنبه باز شد و در محدوده مشخصی ثابت شد. معامله گران بر این باورند که حرکت جانبی دلار تحت تأثیر تلاش های بازارساز است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز سه شنبه در روندی خنثی در نوسان بود. اسکناس آمریکایی در چهارمین روز هفته در میانه کانال ۹، راهرو ۶ به کار خود پایان داد، روز سه شنبه در بازار خریدار زیاد و فروشنده کم بود. معامله گران بر این باورند که حرکات محدود دلار تحت تأثیر تلاش های سیاست گذاران خواهد بود و انتظار دارند دلار سال را در محدوده فعلی به پایان برساند.

پول نقد تقلبی مسافران پس گرفته می شود

فروش ارز مسافرتی و هجوم مردم برای خرید از جمله اخباری بود که در روزهای اخیر سروصدا به پا کرد. در ۲۴ ساعت گذشته اخبار ضد و نقیضی مبنی بر لغو و ادامه فروش منتشر شده است. گفته می شود سیاست بانک مرکزی با هدف مدیریت تقاضا در بازار ارز در پایان سال مورد سوء استفاده برخی افراد با خرید بلیت، دریافت سهمیه ارز مسافرتی و سپس لغو بلیت قرار گرفته است.

در همین راستا، خبرگزاری تسنیم در خبری اعلام کرد: بانک مرکزی برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد از ارز مسافرتی، طی مکاتبه ای با سازمان بین المللی کشور، اسامی مسافرانی را که ارز مسافرتی دریافت می کنند اما بلیت پرواز دریافت می کنند، درخواست کرده است. فرودگاه های مرجع لغو شده اند. بانک مرکزی در نظر دارد در صورت عدم بازگرداندن ارز، محدودیت های بانکی را برای این افراد اعمال کند.

اگر این اقدام اجرا شود افراد زیادی متضرر خواهند شد. چون با کنسل کردن بلیط نیمی از پول بلیط را پرداخت کرده اند و باید دلارهایی را که خریداری کرده اند پس بدهند!

درهم مرحله به مرحله گران شد

قیمت درهم سه شنبه ۲۲ اسفند، با روند نزولی دوباره وارد بازار شد. اما بعداً در روز یک رشد تدریجی وجود داشت. این اسکناس که در انتهای کانال ۱۶ هزار تومانی افتتاح شد، با شماره ۱۶۰۰۰ ۱۰۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت تتر ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان بود و ۱۵۰ تومان کاهش یافت. پوند انگلیس ۷۶ هزار و ۶۴۰ تومان معامله شد و ۲۳۰ تومان کاهش یافت. یورو تغییر محسوسی نداشت و به ۶۵ هزار و ۴۸۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا