طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 23 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






روز سه شنبه قیمت دلار در کریدور پنجم ۳۰۰ تومان افزایش یافت. سیاستگذار با کمک بازارسازان و دستکاری ارزی به سردی معاملات بازار ارز دامن زده است. معامله گران عمق بازار ارز را دست کم می گیرند و معتقدند دلار آماده صعود به کریدور بالاتری است، اما سیاست گذار با تزریق ارز از این جهش قیمتی جلوگیری می کند.



به گزارش ایران تحلیل، نزدیک به یک ماه است که قیمت دلار در آخرین کانال های کریدور پنجم به طور مستمر در نوسان است. دلار در آخرین معاملات چهارمین روز هفته در انتهای کریدور پنجم بسته شد.

روند رفت و برگشت قیمت دلار در بازار ارز با توجه ویژه معامله گران به موضوع انتخابات ادامه دارد. آنها معتقدند شفافیت قیمت دلار بستگی به این دارد که کدام یک از نامزدها انتخاب شوند.

به گفته معامله گران، مسائل و اخبار سیاسی سیگنال صعودی یا نزولی برای قیمت دلار نمی دهد. آنها دلیل نوسانات سرسام آور قیمت این اسکناس را عدم وجود ریسک های جدید در بازار و سیاست ارزی بانک مرکزی می دانند که توانسته قیمت دلار را در محدوده مشخصی قرار دهد.

پیش بینی قیمت دلار

لازم به ذکر است که بازار معاملات ارز در هفته گذشته یکنواخت بود خرداد او زمان را می گذراند و می داند که طبق معمول در پایان هر ماه، پول کمی در بازار وجود دارد و معاملات کند و بی روح است. از سوی دیگر معامله گران معتقدند بازارساز در تلاش است تا قیمت دلار را تا زمان انتخابات منجمد کند.

تحلیلگران بازار مالی معتقدند برای کنترل قیمت دلار باید حجم نقدینگی کنترل شود و رشد اقتصادی متناسب با افزایش حجم نقدینگی داشته باشیم. اگر این دو پارامتر در طول زمان و نه به صورت موقت باقی بمانند، ثبات یا کاهش قیمت دلار واقعی خواهد بود.

درهم ۱۰ تومان کاهش یافت

پوند انگلیس با ۴۰۰ تومان افزایش ۷۵ هزار و ۲۸۰ تومان و یورو با ۲۰۰ تومان افزایش ۶۳ هزار و ۵۴۰ تومان معامله شد.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار در روز دوشنبه تغییری نداشته است. قیمت اسکناس دلار ۴۵۰۰۰ ۵۰۸ تومان و حواله دلاری نیز ۴۲۰۰۰ ۴۹۱ تومان عرضه شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا