طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 23 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته سوم دی با افزایش در کانال ۵۱۰۰۰ تومان قرار گرفت. پس از آغاز درگیری اسرائیل و حماس، دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی رسیده بود و سیاستگذاران با تزریق ارز سعی کردند این محدوده را حفظ کنند. با این حال اکنون اخبار نامطلوب ارزش این اسکناس را افزایش داده و معامله گران روند صعودی دلار را پیش بینی می کنند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته جاری ۵۰۰ تومان افزایش یافت و در آخرین معاملات هفته گذشته با قیمت ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

دلار در اوایل هفته جاری تلاش کرد تا به انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی بازگردد و در قیمت های ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شود. اما ماندن چند ساعته بیشتر در محدوده پایین برای این محاسبه کافی نبود و قیمت دلار ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان ادامه داشت. اگرچه نوسانات صعود این اسکناس محدود بود، اما نه تنها در راهروی ۵۰ هزار تومانی تثبیت شد، بلکه یک پله افزایش یافت.

در آخرین روزهای هفته سوم دی حساسیت بازار ارز در پی انتشار برخی اخبار نامطلوب سیاسی و اقتصادی افزایش یافت. تقاضا در بازار ارز افزایش یافته است و فعالان بازار ارز بر این باورند که اثر دو سیگنال منفی در شکل گیری این روند صعودی دخیل است. خبر اعلام شده از سوی رئیس صندوق توسعه ملی در روزهای اخیر: ۱۰۰ میلیارد دلار به دولت ها وام داده ایم. هیچ امیدی به بازگشت این پول وجود ندارد.» و دیگری محدودیت های بانک مرکزی عراق در مبادله دلار با ایران است.

دلار در مناطق بالاتر تثبیت شد

تحلیلگران بازار مالی منطقه ۵۰ هزار تومانی را منطقه مهمی برای دلار می دانند که ساختار فعلی قیمت در آن شکل گرفته و قیمت به ثبات رسیده است. آنها محدوده قیمتی ۵۳۵۰۰ تا ۵۴۰۰۰ تومان را حد مقاومت فعلی دلار می دانند و معتقدند موضوع انتخابات و تورم سال آینده ترکیب دلار را تغییر می دهد.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دلار در مسیر صعودی قرار دارد و پیش بینی می کنند روند این لایحه در هفته آینده در محدوده ۵۱ هزار تومان با نوسانات ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان باشد.

قیمت دلار در بازارهای همسایه تعدیل شد

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا