طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 24 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در سومین روز هفته گذشته بهمن در محدوده معین و با نوسانات محدود معامله شد. معامله گران نیم دالان ۵۰ هزار تومانی را کف قیمت فعلی این اسکناس می دانند و معتقدند فعالان ارزی آمادگی ورود جدی به بازار را ندارند و در روکش احتیاط غوطه ور هستند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز دوشنبه افزایش یافت که به نظر می رسد اولین روز جدی برای آغاز فعالیت بازار ارز در هفته گذشته باشد. بهمن با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۲۵۰ تومان به سطح کریدور پنجم ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت دلار بیش از یک هفته است که در محدوده مذکور ثابت بوده و کارشناسان اقتصادی در شرایط فعلی و در هفته های پایانی سال جاری این منطقه را محدوده مناسبی برای سیاست گذاران می دانند.

این در حالی است که این سیاستمدار قول داده است تا پایان سال قیمت دلار را تغییر ندهد که به گفته تحلیلگران اقتصادی با داده های کلان اقتصادی در تناقض است.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی پیش از این تاکید کرده بود که تلاش می کنیم نرخ ارز را با استفاده از نهادها و ابزارها کنترل کنیم نه با دستور. در این راستا تحلیلگران اقتصادی در حال حاضر سیاست گذار را پیشتاز بازار ارز می دانند و فرض می کنند که ریتم بعدی قیمت دلار توسط نهاد تصمیم گیرنده ای که بازار ارز را مدیریت می کند تعیین می کند.

همراهی سایر ارزها با افزایش قیمت دلار

لازم به ذکر است تحول قیمت در بازارهای مالی در روز دوشنبه ۲ اسفند ماه بهمن افزایش محدودی در اکثر ارزها وجود داشت. درهم در کانال ۱۵۰۰۰ تومان پیش رفت و با افزایش ۴۰ تومانی به قیمت ۱۵۰۰۰ ۱۴۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر با ۲۰۰ تومان افزایش به ۵۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس با ۱۵۰ تومان افزایش ۶۹ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. قیمت یورو با ۱۱۰ تومان افزایش به ۵۹ هزار و ۵۹۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا