طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 24 تیر 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در ابتدای هفته گذشته تیر دوباره روند نزولی را آغاز کرد و در کریدور پنجم یک کانال عقب افتاد. روند کاهشی قیمت این اسکناس بیش از یک هفته است که ادامه دارد و اخیرا اسکناس دلار نزدیک به چهار هزار تومان ارزان شده است. معامله گران برای حفظ دلار در منطقه فعلی مشکل دارند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در آغاز معاملات روز شنبه ۲۳ تیر با کاهش ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک کانال عقب نشینی کرد. اسکناس دلار در معاملات روز شنبه گذشته در نیمه بالای کانال هفتم کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

بررسی بازار ارز خبرنگار افق میهن حکایت از تعادل بین عرضه و تقاضا دارد. با این وجود، معامله گران معتقدند که بازار ارز به دلیل تعطیلی روزهای دوشنبه و سه شنبه، عمق زیادی ندارد. افزایش دهندگان بازار ارز معتقدند روند نزولی بازار و تداوم در کانال هفتم کریدور پنجم ماهیت کوتاه مدتی دارد و اسکناس آمریکا مسیر سختی را برای تثبیت در این محدوده قیمتی پیش رو دارد.

پیش بینی قیمت دلار

اقتصاددانان هفته گذشته علاوه بر تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات، حرکت کج‌روی قیمت دلار را ناشی از دور دوم خودروهای وارداتی و رکود تقاضا در دهه اول محرم دانستند. آنها همچنین روزهای آرام این هفته را پیش بینی می کنند.

لازم به ذکر است، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه روز پنجشنبه اعلام کرد که مذاکرات رفع تحریم ها با آمریکا از طریق مذاکرات غیرمستقیم درباره عمان در حال انجام است. این موضوع روز شنبه مورد توجه معامله گران بازار فارکس قرار گرفت. همچنین در اولین روز هفته، مسعود مزکیان، رئیس جمهور منتخب، مقاله ای با عنوان «پیام من به دنیای جدید» در «تهران تایمز» منتشر کرد و رویکرد خود را در رابطه با کشورهای منطقه، آفریقا، چین تشریح کرد. ، روسیه، اروپا و ایالات متحده. در این مقاله تاکید شده است که علیرغم مغایرت توافقات با آمریکا و اروپا، دولت جدید ایران آماده گفتگوهای سازنده با کشورهای اروپایی است تا روابط کشور را بر اساس اصل برابری و احترام بیشتر متقابل در مسیر درست هدایت کند.

به نظر می رسد در صورت تحقق اهداف اعلام شده، می توان روزهای آرامی را در بازارهای مالی برای بقیه سال متصور شد. اگرچه کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار در بلندمدت به متغیرهای کلان اقتصادی وابسته است و تاثیر اخبار و رویدادهای سیاسی بر بازار ارز کوتاه مدت است.

اسکناس و نقل و انتقالات دلار گران شد

قیمت درهم روز شنبه با ۱۳۰ تومان کاهش به ۱۵ هزار و ۷۷۰ تومان رسید. قیمت تتر ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان بود و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

پوند انگلیس با افت ۱۰۰ تومانی به قیمت ۷۵ هزار و ۲۵۰ تومان و یورو نیز ۵۰ تومان کاهش یافت و در قیمت ۶۳ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است اسکناس دلار روز شنبه به ارزش ۴۶ هزار و ۵۹۴ تومان و حواله دلار نیز ۴۳ هزار و ۵۰۶ تومان و با افزایش ۱۰۰ تومانی عرضه شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا