طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 24 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:



آیا دلار به رشد خود ادامه خواهد داد؟



قیمت دلار در ابتدای معاملات هفته گذشته دی با یک گپ مثبت باز شد. این اسکناس در روز شنبه ۲۳ ادامه دارد دی وارد کانال ۵۲۰۰۰ تومان شد. معامله گران معتقدند روند اخبار سیاسی در پایان هفته گذشته بر رشد تقاضا در بازار ارز تاثیرگذار است.



به گزارش ایران تحلیل، با آغاز بازگشایی بازارها قیمت دلار اولین روز هفته را با افزایش ۲۵۰ تومانی آغاز کرد و در ادامه این روند صعودی تا ۷۵۰ تومان ادامه یافت. در آخرین معامله روز شنبه ۳ دی ماه، دلار با قیمت ۵۲ هزار و ۲۵۰ تومان بسته شد.

روند تقاضا در بازار ارز رو به افزایش است. معامله گران انتظار دارند برخی اخبار سیاسی بر رشد قیمت دلار در پایان هفته تاثیر بگذارد.

تنش در خلیج عدن باعث افزایش قیمت دلار شد؟

از منظر فعالان بازار ارز، تشدید تنش ها در یمن پس از اقدام مشترک انگلیس و آمریکا در برابر حملات حوثی ها و «تسخیر یک نفتکش» توسط ایران به موتور خیزش ایران تبدیل شده است. دلار

خبرگزاری تسنیم در روزهای اخیر از توقیف یک نفتکش آمریکایی با حکم قضایی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های دریای عمان خبر داده بود. به گفته فعالان بازار، هر گونه افزایش تنش در منطقه بر بازارهای مالی تاثیر گذاشته و باعث ایجاد ترس در بازار خواهد شد.

در سه ماه گذشته دلار در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داشت. سیاست پولی بانک مرکزی قیمت این اسکناس را منجمد کرده است. در حال حاضر روند بازارهای مالی رو به افزایش است و اقتصاددانان دو نوع تحلیل برای بازار ارز ارائه می کنند. اولاً خواست سیاست گذاران حوزه ای با قیمت های بالاتر است و ثانیاً فشارهای تقاضا مانعی برای کاهش قیمت دلار است و کار به دست بانک مرکزی نیست.

دلار سلیمانی ۵۳ هزار تومان شد

روز شنبه قیمت دلار در بازارهای همسایه افزایش یافت. دلار سلیمانی با ۷۵۰ تومان افزایش به کانال ۵۳ هزار تومان رسید. ارزش این اسکناس ۵۳۰۰۰ ۱۰۰ تومان بوده است. دلار هرات ۶۶۰ تومان افزایش یافت و با قیمت ۵۲ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد. درهم امارات با ۲۰۰ تومان افزایش با قیمت ۱۴۵۰۰ تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا