طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 24 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار روز سه شنبه با کاهش ۵۰۰ تومانی در مرز کریدور پنجم و ششم بسته شد. این اسکناس طی سه روز معاملاتی گذشته در حد بالایی کریدور پنجم و حد پایینی کریدور ششم نوسان داشت. معامله گران روند تقاضا را به جای عرضه درک می کنند. اقتصاددانان انتظار دارند که دلار طی دو تا سه هفته آینده در محدوده قیمت فعلی نوسان داشته باشد.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار روز سه شنبه با کاهش ۵۰۰ تومانی به کریدور پنجم بازگشت. این اسکناس در آخرین معامله چهارمین روز هفته در نیمه بالای کانال ۹ کریدور پنجم بسته شد.

بررسی بازار ارز حاکی از افزایش محدود تقاضا نسبت به عرضه است. مهمترین سیگنال برای تجار واکنش احتمالی ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران و انتخاب کابینه دولت چهاردهم است.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به روی کار آمدن کابینه دولت چهاردهم در روزهای اخیر، قیمت دلار در کوتاه مدت در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت. آنها کف قیمت دلار را نیمی از کانال هشتم کریدور پنجم و سقف قیمت این لایحه را کانال اول کریدور ششم می دانند.

به گفته تحلیلگران اقتصادی، قیمت دلار در بلندمدت افزایش خواهد یافت. آنها به اعمال نرخ سود ۳۰ درصدی اوراق در دولت قبل اشاره می کنند که نتوانست به کاهش قیمت دلار منجر شود. به نظر می رسد این اوراق نه تنها رشد قیمت دلار را کاهش نداد، بلکه منجر به روند صعودی اسکناس آمریکایی شد و پیامد رکود شرکت های تولیدی را نیز به همراه داشت.

اقتصاددانان انتظار دارند قیمت دلار طی دو تا سه هفته آینده در محدوده فعلی نوسان داشته باشد، اما روند بلندمدت دلار به وضوح صعودی است.

تتر ۶۰۰۰۰ تومان شد

قیمت درهم در روز سه شنبه ۶۰ تومان کاهش یافت و به سطح ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسید. در چهارمین روز هفته، قیمت تتر با افت ۴۵۰ تومانی در انتهای کریدور ۶۰ هزار تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس با افت ۲۰۰ تومانی با قیمت ۷۶ هزار و ۵۷۰ تومان معامله شد. قیمت یورو نیز ۶۵ هزار و ۴۳۰ تومان بود و ۳۰۰ تومان کاهش یافت.

لازم به ذکر است روز سه شنبه اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۸۵۶ تومان و حواله دلار ۴۴ هزار و ۸۲۲ تومان فروخته شد که نسبت به روز گذشته تقریبا ۱۲۰ تومان گران شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا